Business Internaţional

Au amestecat, nu din greseala, laptele si sifonul

04.11.2003, 00:00 13

Daca un intreprinzator doreste sa abordeze un segment atat de extins si amorf cum este obsesia americanilor legata de o viata sanatoasa, acesta ar trebui sa gaseasca un domeniu nepatentat inca de nimeni. In plus, ar trebui sa dispuna de anumite cunostinte stiintifice.
George H. Clark spera ca a reusit sa gaseasca domeniul, respectiv bauturi carbonatate pe baza de lapte cu arome cum ar fi Orange Sparkle si Chocolate Raspberry. La inceput astfel de bauturi nu par ademenitoare, insa au fost in cele din urma pe placul elevilor de scoala elementara si de liceu, segmentul-tinta al acestor bauturi, relateaza New York Times.
Clark, un fost biochimist, manager de companie si consultant in domeniul afacerilor si sotia acestuia si partenera sa de afaceri in acelasi timp, Mary Ann, o fosta educatoare, au dispus de combinatia potrivita de cunostinte de ordin tehnic si in domeniul marketingului pentru a aborda cu succes acest segment. "Am incercat sa captam atentia copiilor si tinerilor care nu agreeaza si nu beau lapte", spune Clark.
In 1999, familia Clark a fondat Mac Farms Inc., in Burlington, pentru a produce bauturi pe baza de lapte. Bauturile sunt ambalate in sticle transparente de plastic si sunt comercializate sub doua marci. Prima este e-Moo, destinata elevilor din scolile elementare. Aceasta costa 75 de centi si are sase arome. Cealalta marca este denumita RPM (Refreshing Power Milk) si este destinata adolescentilor si tinerilor adulti. Aceasta costa 1,50 dolari si are trei arome.
Clark anticipeaza venituri de 1,8 milioane de dolari pe actualul an fiscal ce se incheie in luna iulie si care este primul an intreg de productie al Mac Farms, si de 4 milioane de dolari pe urmatorul an fiscal.
Succesul inregistrat de cei doi s-a datorat si momentului ales pentru lansarea bauturilor, si anume o perioada in care nutritionistii avertizau in legatura cu obezitatea copiilor si cu obiceiurile alimentare nesanatoase.
Acum, dupa mai multe testari, Clark are contracte cu companii cum ar fi Tony's Fine Foods si Mayhew & Associates pentru distribuirea de bauturi pe baza de lapte in cadrul unor programe scolare si in cadrul automatelor din mai multe state.
Nu toti nutritionistii sunt incantati de nou-lansatele bauturi. "Avand in vedere ratele de obezitate in randul copiilor, ar fi de preferat ca acestia sa-si ia necesarul de calciu din alimente decat sa consume calorii in exces din bauturi," spune MaryBeth Augustine, nutritionist in cadrul Beth Israel Medical Center din Manhattan.
Kenneth C. Herbst, profesor in cadrul St Joseph's University din Philadelphia, crede, in schimb, ca Mac Farms se incadreaza intr-o adevarata tendinta: fabricarea de produse sanatoase pe placul copiilor.
Clark estimeaza ca a investit un milion de dolari in Mac Farms pana acum, declarand ca intentioneaza sa efectueze investitii suplimentare destinate promovarii produselor, lansarii de noi produse pentru femei si oameni mai in varsta, cat si patrunderii pe piete externe.
catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels