Business Internaţional

Criza forteaza companiile sa taie din costurile de publicitate

08.12.2008, 18:33 15

Recesiunea profunda cu care se confrunta Statele Unite ar putea cauza o reducere semnificativa a cheltuielilor din domeniul publicitatii la nivel mondial anul viitor, pentru prima data din 2001, potrivit ZenithOptimedia, o agentie londoneza specializata in oferirea de consultanta companiilor care doresc sa incheie contracte cu firme de advertising, scrie Bloomberg. Cheltuielile pentru publicitate vor scadea cu 0,2% la aproximativ 490,5 miliarde de dolari (380,2 mld. euro) in 2009, prima pozitie la nivel mondial fiind ocupata de SUA, cu o scadere de 6,2%, potrivit Zenith, o divizie a companiei franceze Publicis Groupe. In luna octombrie, estimarile celor de la Zenith prevedeau o extindere a pietei de profil cu 4% anul viitor, mai redusa comparativ cu nivelul de 6% estimat in iunie. Revizuirea predictiilor privind cheltuielile pentru publicitate confirma faptul ca increderea consumatorilor a fost afectata de criza financiara, potrivit ZenithOptimedia.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO