Business Internaţional

Exasperată de prognozele meteo “apocaliptice” de la televizor, industria turismului din Ungaria cere previziuni mai vesele

Exasperată de prognozele meteo “apocaliptice” de la televizor, industria turismului din Ungaria cere previziuni mai vesele

Foto: Shutterstock

Autor: Bogdan Cojocaru

15.08.2012, 17:51 1044

Industria turismului din Ungaria condamnă pesimismul şi fatalitatea cu care prognozele meteo înfăţişează vremea rea din următoarele zile, considerând că aceastea nu fac bine afacerilor. De aceea vor o schimbare de ton, scrie The Wall Street Journal.

"Vine un val de frig, vremea se va înrăutăţi, aşa că agenţiile de turism şi cei care au planificate activităţi în aer liber nu trebuie să se aştepte la nimic bun." Acesta este genul de limbaj despre care asociaţia ungară a managementului destinaţiilor de turism, sau TDMSZ, spune că predomină în prognozele meteo.

"Ar fi mai potrivit, şi atrăgător, să se spună, de exemplu, că <<vremea răcoroasă şi înviorătoare oferă, în sfârşit, un prilej excelent pentru vizitarea oraşului fără să transpiri>> sau <<cât timp plouă puteţi vizita muzeele, teatrele şi să fiţi martori la reprezentaţii muzicale şi experienţe gastronomice uimitoare>>", sugerează grupul de lobby pentru turism.

"Vreau să cred că toate acestea sunt o glumă", a spus Zoltan Dunkel, preşedintele Serviciului Meteorologic Ungar. "În cele mai multe cazuri echipele de editare ale posturilor de televiziune şi de radio stabilesc în ce formă apare prognoza şi colegii noştri trebuie să se conformeze. Dacă temperaturile scad de la 30 de grade la 15 grade, chiar se aşteaptă să spunem ceva de genul <<va urma o schimbare înviorătoare>>?", a mai spus el.

Deloc surprinzător, hotelierii îmbrăţişează ideea prognozelor vesele.

"Previziunile demne de un tabloid care înfăţişează sfârşitul lumii ori de câte ori afară nu este soare orbitor sunt foarte descurajante şi afectează afacerile", s-a plâns Kitti Novak, purtător de cuvânt al TDMSZ.

"Dacă vremea se strică, se strică. Poate că TDMSZ ar trebui să muncească mai mult pentru a face Ungaria mai atrăgătoare pentru turişti", a replicat şeful serviciului meteorologic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO