Cehia, Ungaria şi Germania sunt dependente în diferite grade de industria auto. Acum, companii majore din această industrie îşi anunţă intenţia de a-şi redeschide fabricile ale căror operaţiuni au fost suspendate în efortul de combatere a pandemiei.
Hyundai Motor a anunţat că intenţionează să-şi redeschi-dă fabrica din Cehia pe 14 aprilie după o închidere de trei săptămâni a producţiei ca parte a luptei împotriva coronavirusului, relatează Reuters. Este primul dintre cei trei mari constructori auto din ţara central- europeană care-şi reia activitatea.
Industria auto este vitală pentru economia cehă, iar închiderea acesteia de la mijlocul lunii martie a avut efecte negative pentru numeroasele companii cu care are legătură.
Skoda Auto, cel mai mare exportator al ţării şi parte a VW, a anunţat că-şi prelungeşte închiderea până pe 27 aprilie. TPCA, un joint venture între Toyota şi Peugeot este aşteptat să-şi reia producţia către sfârşitul săptămânii acesteia.
Audi a anunţat la rândul său că-şi va relua producţia de motoare de la fabrica din Ungaria, potrivit Automotive News Europe. Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că se aşteaptă ca fabrica din Gyor să devină din nou operaţională după sărbătorile de Paşte.
Fabrica a produs 1,97 milioane de motoare anul trecut pentru Audi şi alte branduri din grupul VW.
Producătorul Mercedes-Benz Daimler a anunţat de asemenea că intenţionează să relanseze activitatea fabricilor din Germania începând cu 20 aprilie după o întrerupere a acesteia timp de mai multe săptămânip e fondul pandemiei.
Constructorii auto din întreaga lume puternic afectaţi de pandemie îşi intensifică eforturile de relansare a uzinelor bazându-se pe protocoalele de siguranţă dezvoltate pentru China şi operaţiunile de producţie de ventilatoare din SUA lansate în ultimele săptămâni.
În SUA, mai multe companii mari, ca Fiar, Honda şi Toyota, vor să relanseze producţia în prima săptămână din mai.
Constructorii şi furnizorii auto consideră că verificarea temperaturii angajaţilor, chestionarele zilnice de sănătate, restructurarea liniilor de asamblare astfel încât muncitorii să menţină o distanţă de doi metri între ei şi utilizarea multor măşti şi mănuşi pot asigura o funcţionare în siguranţă pe scară largă a fabricilor.
„Cunoaştem protocoalele de siguranţă“, a declarat Gerald Johnson, vicepreşedinte executiv al GM, într-un interviu acordat Reuters. GM şi-a relansat uzine din China şi şi-a menţinut fabricile funcţionale în Coreea de Sud.