Olivia Gregoire, ministrul francez pentru IMM-uri, comerţ, artizanat şi turism, a anunţat recent că va sesiza în septembrie Consiliul naţional al consumului pentru ca acesta să demareze o anchetă privitoare la shrinkflaţie, scrie Le Figaro.
Consiliul naţional al consumului va trebui să „analizeze îndeaproape dacă în prezent reacţiile de reglementare, amenzile, sancţiunile mai sunt suficiente sau va trebui să se recurgă la arsenalul de reglementare pentru penalizarea acestor practici care sunt inacceptabile“, a precizat oficialul francez.
În Marea Britanie, consumatorii devin din ce în ce mai conştienţi de fenomenul shrinkflation, notează Bloomberg.
Două treimi dintre consumatori au observant că dimensiunea unor produse a fost redusă, iar 83% sunt îngrijoraţi că tendinţa este în creştere, relevă un studiu realizat de Barclays. Ciocolata, chipsurile, biscuiţii şi batoanele sunt cele mai probabile candidate la shrinkflaţie, a găsit sondajul.
Inflaţia alimentară se dovedeşte deosebit de persistentă în Marea Britanie, ducând la acuzaţii că supermarketurile şi producătorii de alimente beneficiază de pe urma scumpirilor. Supermarketurile resping astfel de acuzaţii, spunând că trec mai departe preţurile mai mici către consumatori cât mai rapid posibil.
Consumatorii se reorientează către disconturi şi cumpără mărci proprii pentru a face economii.
Aproximativ o cincime dintre consumatori renunţă la produse a căror dimensiune a fost redusă, potrivit Barclays.
Şi consumatorii maghiari se confruntă cu acest fenomen, potrivit Daily News Hungary. Cele mai frecvente modificări observate în ultima vreme au avut legătură cu produsele de patiserie.
În categoria lactatelor, iaurturile şi smântâna au fost cele mai afectate. Cea mai puţin afectată a fost categoria brânzeturilor. În mod similar, berea şi untul au ambalajele mai puţin reduse.
Biroul central de statistică a remarcat că fenomenul este de asemenea reflectat în cifrele legate de inflaţie.
În cazul Poloniei, remarcă Financial Times, o vizită la supermarket necesită acum nu numai un portofel plin, ci şi o lupă pentru a citi ce scrie cu litere mici pe ambalaje.
Companiile din sectorul bunurilor de larg consum se chinuie să găsească metode de a ascunde faptul că îşi forţează consumatorii să plătească aceeaşi sumă pentru o cantitate mai mică: dau noi forme sticlelor şi cutiilor, subţiază bureţii de curăţare şi reduc dimensiunea pungilor cu snacks.