Turcia a lansat o nouă strategie de impulsionare a exporturilor prin care identifică firmele care ar putea exporta, obstacolele din calea ieşirii acestora peste graniţe şi le învaţă cum să-şi vândă produsele în străinătate, scrie Hurriyet Daily News.
Exporturile Turciei au înregistrat un maxim istoric de 17,3 miliarde $ (145,3 miliarde de lire turceşti) în octombrie. Pe măsură ce comerţul şi-a continuat recuperarea de pe urma şocului pandemiei, exporturile au avansat cu 5,6% anual în octombrie. Importurile, pe de altă parte, au consemnat o creştere anuală de 8,5% la aproximativ 19,73 miliarde de dolari, potrivit Daily Sabah.
„Intrăm într-o nouă perioadă în care exporturile se întăresc de la zi la zi, atingându-se un echilibru în balanţa contului curent“, declara în octombrie fostul ministru al finanţelor Berat Albayrak. „Nivelul exporturilor din octombrie reprezintă o confirmare a faptului că Turcia se va număra printre ţările cu cele mai rapide ritmuri de recuperare şi că va depăşi pandemia cu cele mai mici urme posibile“, a adăugat acesta.
Scopul noii strategii ar putea fi astfel de reducere a deficitelor şi dependenţei de capital străin.
Mai multe detalii pe zf.ro
Investiţiile nete străine directe au scăzut cu 30% anul trecut şi, potrivit datelor Băncii Mondiale citate de Reuters, volumul acestora nu va reveni la nivelurile din 2018 mai devreme de 2021.
Pentru Turcia dependentă de importuri, unii analişti spun că pericolul este ca această scădere să stea în calea planurilor de redresare economică ale lui Erdogan.
În anunţarea noului program de impulsionare a exporturilor, ministrul turc al comerţului Ruhsar Pekcan a declarat că acesta va începe în provinciile din sud Adana şi Kahramanmaras, în provincia centrală Konya, provincia de vest Manisa şi provincia Samsun de pe coasta Mării Negre. scrie Hurriyet Daily News.
Pekcan a arătat că, parte a programului, oficialii au analizat 40 de provincii pentru a identifica potenţiali exportatori. „Am identificat 7.277 de firme în 40 de provincii“.
În a doua fază a programului care acoperă 70 de provincii, ministerul a identificat 11.444 potenţiali exportatori.
Odată selectate companiile, vor fi realizate studii privind obstacolele care le împiedică pe acestea să exporte, cât şi aşteptările acestora legate de program.
Ministerul va găsi mai apoi mentori pentru firmele respective. „Mentorii vor lucra cu firmele pe o perioadă de 6 luni pentru înlăturarea obstacolelor“, a declarat Pekcan.
În octombrie 2020, Turcia avea 42.559 de firme exportatoare.