Companii

Ambitii mari pentru Danone pe piata biscuitilor

22.11.2005, 19:33 47

Compania Danone Romania, membra a grupului francez Danone, cu afaceri de peste 13 mld. euro anual, isi propune ca in urmatorii trei ani sa devina unul dintre primii jucatori pe piata de biscuiti din Romania.

Compania a lansat la sfarsitul lunii trecute brandul LU, numarul doi mondial pe piata biscuitilor si a cerealelor si una dintre marcile de top ale companiei, alaturi de Danone si Evian.

"Piata a devenit, incepand cu acest an, foarte concurentiala, noi producatori alaturandu-se celor prezenti. Acest mediu concurential este important pentru dezvoltarea categoriei, mai ales ca ne asteptam si la o crestere a consumului de biscuiti in urmatorii ani", a declarat Milena Nedelcu, manager de comunicare al Danone Romania.

Potrivit datelor companiei, in Romania consumul de biscuiti pe cap de locuitor este de numai 2,2 kg, in comparatie cu alte tari din regiune, precum Bulgaria si Serbia (3 kg pe cap de locuitor), sau Cehia, cu 6 kg pe cap de locuitor. "Si din punctul de vedere al variatiei sortimentelor suntem in urma altor tari din zona", a mai spus Nedelcu.

Reprezentantii companiei au spus ca nu iau inca in calcul o facilitate locala de productie pentru biscuiti. "Suntem la inceput cu aceste produse in Romania si deocamdata ne intereseaza modul cum se comporta pe piata", mai spune Nedelcu.

Compania importa biscuitii din Polonia si Cehia, tari in care grupul francez are fabrici. "In Romania suntem prezenti pana acum in peste 6.000 de magazine, inclusiv in retelele de key-accounts, in magazinele traditionale, dar si in segmentul HoReCa", a precizat Milena Nedelcu. Danone a lansat pe piata romaneasca patru marci sub "umbrela" LU: Pepito-4 produse, Tuc-2 produse, Start-3 produse, PIMÕs - 3 produse.

Piata biscuitilor s-a aglomerat foarte mult in ultimul an, dupa ce tot mai multe companii au intrat pe acest segment fie prin productie proprie - Ulker, Supreme Chocolat (Ulpio), European Drinks (Zoo), Unilever (Delma, produsi de Dobrogea Group) sau prin intermediul importurilor: Nestle (Nestle), Parmalat (Grisbi). Ultima investitie apartine producatorului de cafea Elite Romania, care a investit 2 mil. euro in lansarea marcii de biscuiti Merlin. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO