♦ În fiecare din ultimele şapte luni, cifra de afaceri din comerţul online cu amănuntul a scăzut faţă de aceeaşi lună din 2021, declinul variind între 1,2 şi 12,4% ♦ Spre comparaţie, consumul privat în ansamblul său a fost pe plus în fiecare dintre lunile martie-septembrie 2022 ♦ Ce putere mai au campaniile de Black Friday să inverseze trendul?
Vânzârile retailerilor online au scăzut în septembrie 2022 pentru a ÅŸaptea lună consecutiv, deÂcliÂnul an la an (faţă de aceeaÅŸi lună a anului trecut) fiind de 3,7%. Spre comparaÅ£ie, retailul în ansamblul său a avut în aceeaÅŸi primă lună de toamnă o evoluÅ£ie bună, vânzările în volum crescând cu 2,5% în serie brută, conÂform datelor de la Institutul NaÅ£ional de Statistică.
Datele INS privind cifra de afaceri în comerÅ£ul cu amănuntul, cel mai imÂportant indicator pentru consumul privat, se referă la vânzările în volum, nu la cele în valoare, care pot fi trase în sus în mod artificial de creÅŸterile de preÅ£ din 2022.