Companii

Analiză ZF. Comerţul alimentar, la raport. Vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 16% în 2022, dar diferenţele de la un tip de magazine la altul sunt uriaşe. Proximitatea modernă şi discountul au cea mai bună evoluţie

Analiză ZF. Comerţul alimentar, la raport. Vânzările...

Autor: Cristina Roşca

23.04.2023, 12:53 279

Datele privind comerţul alimentar în 2022 arată cum inflaţia şi expansiunea au ţinut vânzările pe plus În volum, cel mai bun indicator pentru apetitul de consum, situaţia stă diferit Inflaţia a fost anul trecut de peste 16%, un nivel record.

Vânzările din comerţul ali­men­tar au crescut anul tre­cut cu ritmuri cuprinse între 7,5% şi 25,2%, viteza varii­nd în funcţie de formatul de magazine analizat, arată datele oferite de compania de cercetare de piaţă NielsenIQ. Per total, comerţul cu bunuri de larg consum a avut un plus de 15,8%, conform aceleiaşi surse.

Astfel, vânzările magazinelor de proxi­mitate modernă au postat cea mai alertă creştere, pe când evoluţia în segmentul de benzinării şi convenience (denumire folo­sită de NielsenIQ pentru magazinele pre­cum cele din reţeaua Inmedio) au raportat un plus de peste trei ori mai lent.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro