Companii

ANALIZĂ ZF. Inflaţia şi revenirea oamenilor în restaurante taie elanul pieţei de livrări? „Clienţii s-au întors în offline şi au devenit atenţi la cheltuieli, dar piaţa de livrări nu şi-a atins vârful“

ANALIZĂ ZF. Inflaţia şi revenirea oamenilor în...

Autor: Cristina Roşca

08.04.2023, 17:01 3650

Glovo, Tazz şi Bolt Food sunt unele dintre cele mai importante nume din piaţa locală de livrări HoReCa Pe lângă comenzile din restaurante, aceste platforme livrează şi din magazine de orice fel Aceste businessuri iau comision de la restaurantele pentru care livrează, unii proprietari de localuri vorbind chiar de 30% din valoarea comenzii Totuşi, şi clientul poate plăti suplimentar, preţul din aplicaţie fiind mai mare decât cel din acelaşi restaurant.

Piaţa livrărilor, dominată de câteva nume importante precum Glovo, Tazz şi Bolt Food, a avut o perioadă de boom în perioada 2020-2021, când oamenii au stat mai mult în casă, iar HoReCa a funcţionat cu restricţii. La mo­mentul acela, mai mulţi restauratori, alături de executivii companiilor de livrări, afirmau că direcţia e una singură, în sus. Avântul nu a fost specific pieţei locale, ci întregii lumi care a resimţit din plin pandemia, industria HoReCa fiind printre cele mai afectate sectoare.

În 2022 şi 2023, oamenii au revenit în offline, aceasta fiind o primă schimbare pentru piaţa de livrări care până atunci crescuse în doi ani precum Făt-Frumos. Apoi, inflaţia record i-a făcut pe oameni mai atenţi pe ce îşi cheltuie banii şi a redus shoppingul de impuls. În ce măsură au resimţit platformele de livrări aceste schimbări?

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO