Companii

Brand managerii Carlsberg şi Bilbor sunt optimişti pentru 2012 şi speră la revenirea consumului

Brand managerii Carlsberg şi Bilbor sunt optimişti pentru 2012 şi speră la revenirea consumului

Autor: Ioana David

15.11.2011, 16:17 500

Elena Mărăcine şi Mihaela Necula, doi dintre brand managerii companiei United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producătorul berilor Tuborg şi Carlsberg, dar şi al apei Bilbor şi sucurilor Granini, văd o revenire a consumului anul viitor şi spun că în ultimele luni au observat o evoluţie în acest sens.

"În ultima jumătate de an am remarcat o relativă evoluţie în sens pozitiv a pieţei şi sperăm că aceste semne vor continua în 2012 astfel încât piaţa berilor premium să revină la valorile de dinainte de începerea crizei", a spus Mihaela Necula, senior brand manager Carlsberg & Holsten.

Ea lucrează în cadrul companiei din 1997, prima poziţie avută fiind cea de asistent în cadrul departamentului de marketing.O previziune optimistă are şi Elena Mărăcine, category manager soft drinks & water, cu privire la evoluţia pieţei de băuturi necarbonatate şi spune că acest lucru se datorează semnalelor pozitive care au apărut.

În vârstă de 43 de ani, Elena Mărăcine ocupă această poziţie din 2009, după ce anterior a avut roluri precum brand manager Granini, business development planning manager, marketing planning and research manager, sales planning manager şi altele.

Cu brandurile la raport

Prin prezentarea celor doi brand manageri ai URBB, Ziarul Financiar continuă seria articolelor despre managerii care se ocupă de branduri (din industria bunurilor de larg consum), cele care sunt motorul oricărui business.

Seria articolelor a început cu brand managerii PepsiCo (din cadrul diviziei de băuturi) şi a continuat cu cei ai producătorului de bere Heineken şi Ursus.

Dincolo de cifre, oamenii şi modul în care văd evoluţia pieţei îşi pun definitiv amprenta asupra politicii de dezvoltare a unei companii. Brand managerii pot fi consideraţi oamenii din umbră ai companiilor, fiind destul de puţin vizibili.

Atât categoria băuturilor răcoritoare necarbontate, cât şi berea au fost serios afectate de criza din ultimii ani, când au pierdut procente bune din volumele rulate.Speranţele tuturor managerilor din industrie se îndreptau către lunile din vară, dar şi acestea au fost slabe. Acum toţi ochii sunt aţintiţi înspre luna decembrie.

"La nivel naţional există două tendinţe în rândul consumatorilor de băuturi necarbonatate: pe de o parte, există categoria de consumatori loiali de juice şi nectar, categorie care a rămas stabilă în această perioadă. A doua tendinţă, cea care a afectat negativ evoluţia pieţei, s-a manifestat în rândul consumatorilor de still drinks (băuturi răcoritoare plate - n.red.) şi a constat în mutarea consumului din segmentul upper-premium şi premium către segmentele de premiun low şi mainstream. De asemenea, am remarcat în acest segment reducerea frecvenţei consumului", a spus Elena Mărăcine.

La rândul său, şi Mihaela Necula vorbeşte despre schimbările în obiceiurile de consum din timpul crizei, precum mutarea consumului acasă şi scăderea consumului în oraş, care acum încep să se schimbe.

"În prima jumătate a anului 2011 am putut remarca o uşoară revenire la obiceiurile de consum de dinaintea începerii crizei economice", spune ea.

Cei doi brand manageri lucrează într-o companie care anul trecut a avut o cifră de afaceri de 288,6 mil. lei (68,6 mil. euro), pierderi de 7,7 mil. lei (1,8 mil. euro) şi 311 angajaţi.

Vânzări în uşoară creştere

Potrivit unor informaţii furnizate anterior, compania a înregistrat în primele şase luni ale acestui an vânzări în creştere, peste estimările iniţiale, dar nu a precizat dinamica acestora.

Preşedintele URBB este, începând din acest an, Hezy Ovadia, poziţia fiind deţinută anterior de Shachar Shaine, care a avut un mandat de şase ani, unul dintre cele mai lungi din industria berii.

Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, acţionarul unic al URBB este International Breweries, companie înregistrată în Olanda.Conform unor informaţii oferite anul trecut de reprezentanţii companiei, URBB este deţinută în proporţie de 24% de grupul danez Carlsberg, iar restul de 76% de mai multe grupuri din Israel şi România.

Printre acţionarii din România se numără şi omul de afaceri Octav Cobzăreanu, potrivit unor informaţii publicate în Monitorul Oficial.

Pe lângă cei doi prezentaţi, URBB are brand manageri şi pentru restul mărcilor din portofoliu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO