Companii

Camelia Şucu a închis magazinul Natuzzi din zona Unirii, dar îl mută în Pipera

 Camelia Şucu a închis magazinul Natuzzi din zona Unirii, dar îl mută în Pipera

Autor: Ioana David

22.09.2010, 23:49 673

"Unul dintre motive este chiria, pentru că nu s-a întâmplatnimic. Chiriile nu scad. Era prea mare pentru un retailer în aceazonă. Au mai fost şi alţi oameni de afaceri care au luat aceastădecizie (de a muta sau de a închide magazine - n.red.). Mutămmaga­zinul Natuzzi în Pipera, unde este şi Class Living", a afirmatCamelia Şucu.
Camelia Şucu are deja un magazin în Pipera, sub brandul ClassLiving, şi spune că în aceeaşi zonă va deschide şi magazinulNatuzzi. Unităţile sunt situate într-o clădire comună cu magazinulMobexpert.
Showroom-ul Natuzzi va avea o suprafaţă de 750 mp, iar Camelia Şucua mai spus că în momentul în care consumul va reveni "va găsi unamplasament normal ca preţ şi vad comercial".

Zona Unirii nu a devenit încă vadcomercial
"Deşi existau toate condiţiile, în ultimii ani, Bulevardul Uniriinu s-a dezvoltat ca vad comercial şi nu era o zonă propicecomercială. Zona are în continuare toate şansele să-şi revină odatăcu cererea", a mai spus Camelia Şucu.
Proprietara magazinului Natuzzi nu a dorit să precizeze care eravaloarea chiriei. În prezent, în zona Pieţei Unirii chiria medie pemetru pătrat este de 40 de euro, redusă la jumătate comparativ cu2008, dar continuă să fie printre cele mai mari din Capitală,potrivit unui studiu al companiei de consultanţă imobiliară MoreReal Estate. Zona Pieţei Unirii este depăşită doar de BulevardulMagheru, Calea Victoriei şi Calea Dorobanţi ca nivel alchiriilor.
Astfel, luând în calcul un nivel mediu al chiriei între 30-40euro/mp, magazinul de 1.200 mp din zona Unirii ar fi plătit lunarîntre 36.000-48.000 de euro, potrivit estimărilor ZF.
În magazinele Natuzzi preţul unei canapele spre exemplu variazăîntre 5.000 de lei (1.200 de euro) şi 40.000 de lei (9.500 deeuro), iar preţul unui covor începe de la 2.600 de lei (620 deeuro) şi ajunge la 7.200 de lei (1.700 de euro). Pe lângă magazinuldin Bucureşti, deschis în 2007 în urma unor investiţii de 0,6 mil.euro, mai există un magazin al retailerului italian în Constanţa încadrul City Park Mall din Constanţa.
"Dacă vom găsi spaţii stradale, vom lua în considerare mutarea", aspus Camelia Şucu. Ea a precizat că aici nu este o problemă dechirie, ci de localizare. "În 2007 am mizat pe faptul cămonobrandul va fi la modă în România, însă această criză aîncetinit dezvoltarea. Când se va reface consumul vom lua măsurilenecesare", a adăugat ea.
Medic de profesie, Camelia Şucu, 45 de ani, a pornit afacerile îndomeniul mobilei la începutul anilor '90 împreună cu fostul soţ,Dan Şucu, iar în 2007, în urma divorţului, cei doi şi-au împărţitafacerile. Astfel, Camelia Şucu a vândut acţiuni Mobexpert pentruaproape 40 mil. euro, dar a rămas cu 100% din acţiunile ClassLiving.

Critici la adresa Guvernului
Retailerul a avut anul trecut o cifră de afaceri de circa 3 mil.euro, dar a avut pierderi de 2,6 mil. euro. "Nu cred că am atinsvârful cri­zei. Acest lucru se va întâmpla atunci când Gu­vernul vaînţelege că pentru a atrage inves­titori trebuie să oferefacilităţi fiscale, pentru că sunt oameni de afaceri care vor săinves­tească aici. Dacă ne împovărează cu atâtea taxe, stăm cumâinile în sân", a adăugat Ca­melia Şucu. În opinia ei, este nevoiede re­du­cerea cotei unice la 10%. Una dintre investi­ţiile recenteale Cameliei Şucu este Piaţa de Gros din Capitală, unde are 80 dechiriaşi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO