Retailerul de echipamente sportive Decathlon, care a intrat pe piaţa locală în 2009, în plină criză financiară, a terminat anul trecut cu afaceri de 136 mil. euro (613 mil. lei) după o creştere de 50% comparativ cu 2015. Grupul francez a ajuns astfel să controleze o treime din piaţa de echipamente sportive, evaluată la jumătate de miliard de euro, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor existente.
Francezii de la Decathlon au intrat pe piaţa locală în 2009 cu un magazin în cartierul bucureştean Militari. Astăzi, compania numără o reţea de aproape 20 de magazine în cele mai mari oraşe ale ţării, în frunte cu Capitala. În Bucureşti există patru unităţi de bricolaj, pe când pe segmentul său Decathlon este lider incontestabil.
Anul trecut compania a deschis două magazine, unul dintre ele chiar în decembrie, la Focşani. Primul fusese inaugurat anterior la Bacău. În acest an compania nu a anunţat încă nicio deschidere. De altfel, oficialii Decathlon sunt unii dintre cei mai discreţi din piaţă, oferind puţine informaţii privind planurile de viitor.
Decathlon este controlat de familia Mulliez, care mai deţine şi Auchan (retailer alimentar), Leroy Merlin (bricolaj) sau Kiabi (modă). Francezii din familia Mulliez sunt consideraţi a fi unii dintre cei mai bogaţi oameni din hexagon şi din lume.