Coca-Cola a vândut în România în primul trimestru al acestui ancu 12 procente mai puţine navete de băuturi comparativ cu aceeaşiperioadă a anului trecut, din cauza persistenţei unor condiţiieconomice dificile, potrivit unui raport al companieiamericane.
Evoluţia vânzărilor în primele trei luni din 2011 a fostafectată însă şi de plasarea calendaristică a Paştelui (pe 4aprilie în anul 2010), sărbătoarea fiind inclusă anul trecut înprimul trimestru fiscal al companiei americane.
Principalul îmbuteliator de băuturi Coca-Cola din Europa esteCoca-Cola Hellenic, care a anunţat anterior că a înregistrat anultrecut în România o scădere de 27 de milioane de euro aveniturilor.
Totodată, volumul vânzărilor Coca-Cola Hellenic în România s-aredus în 2010 cu cu 4 procente, la 167,8 milioane de navete (952,7milioane de litri), din cauza condiţiilor economice dificile şi amăsurilor dure de austeritate, care au afectat cererea deconsum.
Vânzările au avut însă o creştere uşoară în trimestrul alpatrulea, datorită promovării intense a mărcilor de băuturicarbogazoase.
Coca-Cola Hellenic, al doilea mare îmbuteliator de produseCoca-Cola la nivel mondial, deţine în România patru fabrici, laIaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei, după ce a închis în 2008unitatea de producţie de la Oradea, pentru eficientizareaactivităţii.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels