Companii

Din serialul “Tinerii care trebuie să schimbe România”. Azi, Adrian Pascu, Danone

Din serialul “Tinerii care trebuie să schimbe România”. Azi, Adrian Pascu, Danone

Autor: Business Magazin

22.06.2011, 00:02 931

Adrian Pascu, 40 de ani, a preluat funcţia de director comercialşi membru în comitetul director al Danone România în toamna anuluitrecut.

Absolvent al Facultăţii de fizică la Universitatea din Iaşi, alucrat iniţial ca profesor de fizică, iar la Danone este de pesteşase ani. "Deşi iniţial părea o mutare neinteresantă pentru carieramea, fiind o deplasare orizontală, în final am acceptat." Are oexperienţă de 15 ani în departamentele de vânzari ale unor companiicu cifre de afaceri de zeci şi chiar sute de milioane de euro. Înacest timp, a parcurs toate etapele, de la agent de vânzări până ladirector.

Şi domeniile au fost variate, aparţinând toate sferei de bunuride larg consum: cosmetice şi detergenţi (Henkel), preparate dincarne (Campofrio) şi acum produse lactate. Se declară satisfăcut deparcursul profesional "în ciuda faptului că, probabil, aş fi pututsă-l accelerez dacă aş fi ales să schimb angajatorul mai des".Însă, spune el, a preferat să rămână perioade mai lungi în companiişi să aprofundeze, iar faptul că a fost promovat în toate locurileîn care a lucrat "e cheia mea de control pentru reuşită".

Coordonează acum departamentul de vânzări în care lucrează150 de oameni şi care a avut încasări în 2010 de aproximativ 100 demilioane de euro. Vânzările de anul trecut au fost mai mari cu 10%în volum faţă de 2009; cota de piaţă a crescut cu 3 puncteprocentuale, spune Pascu.

Despre momentele mai dificile din carieră mărturiseşte că îiplac situaţiile "pe muchie de cuţit, care adaugă puţină adrenalinăîn activităţile cotidiene". Motiv pentru care, de multe ori, spuneel, a provocat schimbări doar pentru a experimenta şi învăţa. Lacapitolul celor mai dificile momente se încadrează cele în care atrebuit să decidă dacă să accepte sau nu o ofertă foarte tentantăvenită din exterior.

S-a gândit, "cred ca orice tânăr ambiţios şi concentrat perezultate şi performanţă", şi la varianta de antreprenoriat.Deocamdată preferă însă să se concentreze pe cariera sa din Danone,iar peste zece ani, crede el, va avea suficientă experienţă şi oviziune de afaceri suficient de amplă pentru a putea coordonaactivităţi şi strategii la nivel multinaţional.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO