Companii

Eximtur, 30% scadere pe vanzari de bilete de avion

09.08.2009, 17:59 31

Agentia de turism Eximtur din Cluj, una dintre cele mai mari companii de pe piata de profil, cu afaceri de 40,5 mil. euro anul trecut, a avut in primul semestru incasari cu 30% mai mici pe vanzarea de bilete de avion (ticketing) comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Acest segment a generat aproape 45% din cifra de afaceri a companiei in 2008.

"Bugetele companiilor pentru business travel (calatorii de afaceri) s-au redus si prin urmare avem scadere la ticketing (care a adus anul trecut 18 mil. euro -n.r.). Nu exista sanse sa mai crestem pe acest segment, insa pe turism intern avem sanse", a declarat Lucia Morariu, directorul general si actionar al Eximtur.

In ciuda faptului ca Morariu vede in turismul intern o sansa pentru mentinerea afacerilor la nivelul celor de anul trecut, in primele sase luni compania a avut o scadere cu 25% a incasarilor pe acest segment. In iulie lucrurile au stat mai bine, compania reusind sa reduca aceasta diferenta doar la 15%.

"Este de asteptat ca luna august sa genereze vanzari de patru ori mai mari fata de luna iulie la turism intern. Asteptam sa vedem ce se va intampla." Daca segmentul de ticketing a adus anul trecut 45% din incasarile agentiei de turism, turismul intern a generat 24-28%, iar restul a fost contributia turismului extern, potrivit Luciei Morariu.

Reprezentanta companiei nu a oferit date legate de cifra de afaceri inregistrata de agentie in primul semestru, insa situatia la cinci luni anul acesta indica un business de 8,9 mil. euro, in scadere cu 20% fata de aceeasi perioada de anul trecut.

Legat de vacantele vandute in tara, proprietara Eximtur spune ca nu a scazut numarul turistilor, insa acum valoarea bugetului de calatorie este mai mica comparativ cu cea de anul trecut, ceea ce se resimte in incasarile agentiei. "De asemenea, tot mai multi turisti solicita numai servicii de cazare in detrimentul celor de cazare si masa. Exceptie fac sejururile achizitionate la hotelurile care ofera servicii all inclusive sau in sistem bufet de pe litoral", a spus ea.

Mai mult, anul acesta a crescut interesul turistilor pentru alte destinatii decat litoralul, cum ar fi Delta Dunarii, Baile Felix, Bran-Moeciu, Tusnad si altele.

Compania Eximtur vinde pachete de vacanta prin intermediul a 12 agentii de turism proprii, care opereaza in Arad, Baia Mare, Bucuresti, Cluj, Oradea, Sibiu, Suceava si Timisoara.

Cele mai mari zece agentii de turism au avut anul trecut o cifra de afaceri de 274 milioane de euro din activitati de ticketing, turism intern, turism extern si altele. Cea mai mare pondere in afacerile agentiilor de turism, peste 40%, o are segmentul de vanzare de bilete de avion, insa contractarea acestuia de la inceputul anului va duce la o scadere a incasarilor jucatorilor de pe piata de profil anul acesta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO