Companii

Friesland Foods a stagnat la profit pe primul semestru

09.07.2007, 18:03 21

Friesland Foods, cel mai mare jucator de piata locala a lactatelor, a inregistrat in primul semestru al acestui an aceeasi valoare a profitului din perioada similara a anului 2006.
"Nu am inregistrat cresteri ale profitului comparativ cu anul trecut din cauza majorarii pretului la energie electrica si a cresterii cu aproximativ 10% a pretului la materia prima (n.r - lapte) in prima jumatate a anului comparativ cu 2006", a explicat Gerbrand de Boer, directorul general al Friesland Foods Romania.
El nu a comunicat insa valoarea profitului. Friesland a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri consolidata de 107,1 mil. euro, in crestere cu 17% fata de anul precedent, cand valoarea s-a ridicat la 91,1 mil. euro. Profitul pe 2006 nu a fost dat publicitatii. In 2006 compania a avut un profit de 9,4 milioane de euro.
Compania a realizat o cifra de afaceri consolidata de 63 mil. euro in prima jumatate a acestui an, in crestere cu 16% fata de aceeasi perioada din 2006. "Cele mai mari vanzari au fost inregistrate la iaurturi, branzeturi, lapte UHT si inghetata", a precizat Gerbrand de Boer.
El a adaugat ca, in prezent, strategia companiei vizeaza o crestere a produselor comercializate in retail, focusul nefiind pe vanzarile de produse semi-fabricate, precum laptele praf sau untul.
"In prezent, 40% din produsele noastre sunt comercializate prin intermediul lanturilor de magazine. Luand in considerare extinderea puternica a acestor magazine pe plan local, estimez ca in aproximativ patru ani acest procent va fi de cel putin 60%", a spus Gerbrand de Boer.
Ponderea cea mai mare in vanzarile companiei o au branzeturile, care asigura 25% din vanzari, urmate de produsele fermentate, cu o pondere de 20% din cifra de afaceri a companiei.
"Vanzarile deserturilor din branza proaspata, sub brandurile Milli si Dots, s-au triplat in prima parte a acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand sa detina in prezent aproximativ 6% din totalul businessului nostru", a afirmat directorul Friesland.
Printre produsele din portofoliul companiei cu cele mai mari cresteri in acest an se numara si inghetata Napoca, aceasta inregistrand un avans al vanzarilor de 40% in valoare, in primele cinci luni ale anului fata de perioada similara din 2006. Napolact (companie a Friesland Foods) estimeaza pentru acest an vanzari de peste 11 mil. euro pe segmentul inghetatei.
Friesland Foods Romania are programate pentru acest an investitii in valoare de 4-5 milioane de euro in modernizarea tehnologica si instalatii de protectie a mediului la unele dintre cele sase fabrici detinute in Romania.
Piata produselor lactate, pe care mai activeaza Danone, Hochland, La Dorna sau Albalact, a depasit valoarea de 800 mil. euro in 2006, pentru acest an estimandu-se trecerea pragului de un miliard de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO