Companii

Furnizor Dacia: „Bula de aer" din Germania ar putea crea un soc

28.04.2009, 17:37 165

Grupul Industrial Componente (GIC), unul dintre cei mai mari angajatori din industria auto din judetul Arges, estimeaza ca in acest an afacerile se vor reduce cu circa 33%, la 40 de milioane de euro de la 60 de milioane de euro in 2008.

Principala cauza pentru reducerea afacerilor o constituie dependenta in proportie de 80% fata de comenzile din partea Automobile Dacia si reducerea comenzilor din partea clientilor externi, care odata cu scaderea vanzarilor de automobile au incetat sa externalizeze productia de componente pentru a-si proteja propriile fabrici.
„Clientii internationali s-au retras si se protejeaza. Previziunile pe care le avem pentru comenzile Dacia in Germania sunt ca o bula de aer. Intrebarea este cat vor rezista. Daca dureaza pana la finalul anului, lasa timp companiilor sa restructureze", a spus Silviu Badea, director general adjunct si actionar al GIC.
Aprecierea comenzilor, in special din Germania, in urma lansarii mai multor programe de sustinere a vanzarilor de automobile in tarile
vest-europene a determinat Automobile Dacia sa mareasca in luna martie productia zilnica de la 1.085 de automobile la 1.200 de unitati. Compania a anuntat recent ca din data de 15 iunie va creste productia la 1.340 de automobile zilnic.
„La finalul lui 2009 am putea avea un soc pentru ca bula de aer din Germania poate avea un efect pervers. Anticipeaza nevoile consumatorilor si epuizeaza bazinul de clienti naturali pentru anul urmator. Ideea este sa ne pregatim de acum pentru ce va urma", a spus Badea.
La finalul anului trecut GIC a inceput un proces de restructurare prin care s-a redus numarul angajatilor cu 700 de oameni la 1.500 in prezent si a mutat unele activitati de productie de piese auto din metal intr-o noua facilitate de productie in Pitesti.
„Chiar daca comenzile se apreciaza in perioada aceasta nu vom reangaja multi oameni", a spus Badea. Cele patru ateliere ce produceau componente de metal au fost mutate intr-o singura uzina integrata, care a necesitat o investitie de 4 milioane de euro. In urma reducerii volumelor comenzilor si a optimizarii proceselor de productie, GIC si-a redus numarul de angajati din acest segment de la 700 la 480 de oameni.
„Am vandut o serie de active, divizia de masticuri pentru autoturisme, unei companii din Turcia", a spus Badea. El nu a dorit sa specifice numele companiei si valoarea tranzactiei.
GIC a inchis si filiala din Craiova, care producea articole de plastic, iar activele au fost mutate tot in Pitesti. Compania mai detine fabrici in Costesti si Curtea de Arges, care produc componente auto din metal si o divizie de cablaje in Campulung, subcontractor al companiei Yazaki.
Actionarii majoritari ai GIC sunt familiile Badea si Schein.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO