Companii

Garrone se bazeaza pe ascensiunea bucatariei italiene

31.05.2005, 19:07 65

Producatorul vermouth-ului Garrone, Romanian Drinks Service, va lansa in curand pe piata romaneasca bauturi alcoolice din categoria aperitivelor si digestivelor, in urma definitivarii unei investitii de 2,5 milioane de euro intr-un nou centru de logistica si productie situat in apropiere Bucurestiului.

"Vrem sa impunem aceste bauturi in stransa legatura cu bucataria italiana care are o ascensiune pe piata romaneasca. Pana acum, aceasta piata a fost alimentata in proportie de peste 90% din importuri. Vrem sa ne situam ca pret la maxim jumatate din pretul bauturilor de import", spune Alexandru Cazacu, directorul general al Romanian Drinks Service, companie detinuta de societatea italiana Rodia Spa, detinatoarea marcii Garrone.

Compania intentioneaza sa lanseze in aceasta toamna si o campanie publicitara de circa 200.000 de euro (rate-card) pentru promovarea noilor bauturi, dupa ce acestea vor trece de testul "raftului". "Pe piata romaneasca nu exista o traditie de consum de astfel de bauturi. Ne vom concentra mai mult pe segmentul de on-trade (magazine -n.red.)", spune Cazacu.

Romanian Drinks Service estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 6 milioane de euro, in mod surprinzator mai mica decat cea de anul trecut, cand s-a oprit la 6,5 milioane de euro, desi in 2004 avea un portofoliu de produse mai redus.

"Deocamdata, vanzarile noastre sunt la nivelul celor de anul trecut, iar vanzarile pe primele trei luni au fost constante. In piata nu s-au produs modificari majore, desi accizele la bauturile alcoolice au crescut. Aceasta masura ar fi trebuit sa ne afecteze, insa in mod surprinzator nu am simtit nici un fel de recul. In acest an, mizam pe crearea de noi nise in piata si nu pe cresterea cotei de piata", sustine Cazacu. Estimarile pentru primul an de vanzari de bauturi digestive si aperitive merg catre doua milioane de euro (400.000 de sticle).

Noul centru administrativ al Romanian Drinks Service cuprinde o baza logistica, noi capacitati de productie si birourile companiei. Compania va produce aici bauturi digestive dupa retete italiene: amaretto, fernet si lichioruri. "Concentrarea mai multor departamente intr-o singura locatie va duce la o scadere a costurilor pe care nu o pot estima in acest moment", spune Cazacu.

Romanian Drinks Service producea si imbutelia cu propriile utilaje la producatorul de vinuri - Halewood Romania, detinut de englezii de la Halewood International, vermut si vinuri spumoase si spumante sub marca Garrone. Aceste produse au mai fost imbuteliate si la producatorul de vinuri spumoase si spumante Zarea Bucuresti, detinut de nemtii de la de Schloss Wachenheim, unul dintre cei mai mari producatori de spumante din lume.

Piata de vermouth a fost estimata pentru anul trecut la circa 10 milioane de euro (5 milioane de sticle), din care 10% sunt detinute de importuri. Principalii jucatori autohtoni sunt alaturi de Garrone, Astese Production detinatorul marcii Angelli, Karom Drinks cu marca Cin-Cin. Cazacu nu stie la cat se ridica in prezent piata de aperitive si digestive. "Nu pot risca sa dau o valoare pentru aceasta piata, pentru ca este foarte greu de cuantificat. Sigur dupa 2007, cand vor disparea constrangerile vamale pentru importuri, se va vedea daca aceasta are potential sau nu", afirma Cazacu.

Principalii importatori pe digestive sunt Pernod Ricard cu Ramazzotti Amaro, Cristalex Bucusti cu Fernet Branca, Allied Domecq cu Jagermeister, Bilardi cu Unicum si Lerida International Bucuresti cu Martini bitter. La aperitive, Pernod Ricard detine marca Dubonnet, Cristalex are Cinzano si Campari, iar Lerida International este prezent cu Martini. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO