Grupul Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa procesării cărnii, a înregistrat în primul semestru al anului o cifră de afaceri de 322 mil. lei, în creştere cu 6%, evoluţie susţinută de vânzările tuturor companiilor din grup care realizează şi comercializează produse sub brandul Agricola, cu excepţia operatorului reţelei de magazine, care a anunţat o diminuare a afacerilor.
Astfel, Agricola Magazine SRL (reţeaua de magazine Agricola) a avut în primele şase luni o cifră de afaceri cu 8,79% mai mică decât anul trecut.
Cifra de afaceri a grupului nu mai include şi off-urile de vânzări, potrivit legislaţiei aplicabile din 2017. Procentul de creştere a fost calculat în raport cu cifra de afaceri din primele 6 luni din 2016, din care au fost scăzute off-urile de vânzări (discount plătit ulterior pe anumite criterii de performanţă în achizitii), care la acea vreme se înregistrau, conform legii, la cheltuieli.
Agricola Internaţional, cea mai importantă companie a grupului, în care sunt integrate lanţul de producţie a cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat la 6 luni o cifră de afaceri similară celei realizate anul trecut, de 194 mil. lei.
„Cifra de afaceri se menţine la nivelul anului trecut, în special din cauza diminuării vânzărilor de furaje către terţi. Vânzările de carne de pui sunt în staţionare din punctul de vedere al volumelor (21.200 tone), dar în creştere cu 5,56% din punct de vedere valoric comparativ cu perioada similară din 2016, pe fondul obţinerii unui preţ mediu mai bun la carnea de pasăre, datorat structurii de vânzare (mai multe produse diferenţiatoare - Pui Fericit, Pui Familist, Pui Antistres) şi pieselor din carne de pui cu valoare adăugată mare (tranşate, dezosate, gama Uşor de Gătit ş.a.)“, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.
În acelaşi timp, afacerile companiei Salbac au crescut cu 10%, la 55,6 mil. lei, în condiţiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat o creştere de 7% în valoare, respectiv 5% în volum. În acelaşi timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creştere a volumelor de 16,5%, respectiv o creştere valorică de aproape 19%.
Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 18,75% (20,341 mil. lei). Vânzările acestor produse au înregistrat o creştere în volume de 7%, în special din exporturi în ţările UE.
De asemenea, vânzările Avicola Lumina–Constanţa s-au majorat cu 0,5%, la 30 milioane de ouă, respectiv cu 18% în valoare, ca urmare a revenirii preţului mediu al acestui produs.