Britanicii de la GlaxoSmithKline (GSK), activi în producţia locală de medicamente de la finalul anilor ‘90 prin fabrica Europharm din Braşov, au pierdut în ultimul deceniu jumătate din cota de piaţă pe care o deţineau în România pe segmentul vânzărilor de medicamente.
Astfel, dacă în 2006 compania era lider al pieţei farma, cu o cotă de piaţă de 8,1%, anul trecut GSK s-a poziţionat pe locul şapte, cu o cotă de piaţă de 4,3%, potrivit datelor centralizate de ZF pe baza informaţiilor companiei de cercetare de piaţă Cegedim.
„Pentru noi, o companie de medicamente inovatoare, blocarea listei produselor compensate (din perioada 2008 – 2014 – n.red.) a avut un impact semnificativ asupra oportunităţilor de a aduce noi produse pe piaţă timp de peste 6 ani. În plus, schimbarea strategiei noastre globale a condus la transformări importante în modelul de afaceri al GSK şi în portofoliul nostru de produse. De exemplu, în ultimii ani am renunţat la anumite portofolii, precum antitrombotice, vitamine şi produse oncologice“, a spus pentru ZF Petru Grădinariu, corporate affairs and communication manager al GlaxoSmithKline România. El a mai precizat că pe lista de medicamente compensate au fost introduse produse noi abia în ultimii doi ani.
În 2015, vânzările totale de medicamente din România au fost de 11,7 miliarde de lei, mai mici cu 4,7% faţă de anul precedent, conform datelor Cegedim. Aceasta a fost prima scădere a pieţei din ultimii zece ani.