Scăderea ca serie brută a fost de 1,0% şi s-a datorat unei reduceri de 3,5% a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate, precum şi unei scăderi de 0,6% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun. În paralel însă, vânzările de produse nealimentare au crescut cu 0,3%.
Scăderea ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a fost de 0,1%, fiind generată de o reducere de 2,3% a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate. Simultan, vânzările de produse nealimentare au crescut cu 1,2%, iar cele de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 1,0%.
Comparativ cu luna iunie 2017 însă, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut cu 7,0% ca serie brută şi cu 7,9% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.
În cazul seriei brute, evoluţia s-a datorat unei creşteri de 8,2% a vânzărilor de produse nealimentare, unei creşteri de 7,4% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, dar şi unei creşteri de 4,8% a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate.
Iar în cazul celei seriei ajustate, evoluţia s-a datorat unei creşteri de 9,1% a vânzărilor de produse nealimentare, unei majorări de 7,1% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, precum şi unei creşteri de 6,1% a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate.
În sfârşit, în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2018, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu 6,5% ca serie brută şi cu 7,5% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.
Evoluţia seriei brute a fost generată de o creştere de 7,4% a vânzărilor de produse nealimentare, a uneia de 7% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, şi de o creştere de 4,4% a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate.
Iar evoluţia seriei ajustate a fost cauzată de o creştere de 8,9% a vânzărilor de produse nealimentare, unei majorări de 7,4% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, dar şi uneia de 5,3% a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate.