♦ În trei din ultimii cinci ani, comerciantul a postat creşteri de business de două cifre l Metro Cash & Carry România a obţinut anul trecut afaceri de 7,3 mld. lei, cu 19% mai mari decât în 2020 ♦ Este cel mai alert ritm de creştere din comerţul modern şi este un avans like for like, dat fiind că grupul nu a deschis magazine noi în 2021 ♦ Metro este activ pe segmentul cash & carry, adică se adresează companiilor, nu clienţilor finali, având local o reţea de 30 de magazine.
Businessul comerciantului german Metro Cash & Carry în România se află de cinci ani pe un trend ascendent, după o perioadă de suişuri şi coborâşuri ce a început încă din 2009, odată cu izbucnirea crizei financiare. Însă, în perioada 2017-2021, cifra de afaceri a crescut cumulat cu 55%, fără ca reţeaua să se extindă cu noi unităţi offline. În schimb, în această perioadă, Metro a mizat pe online şi pe digitalizarea afacerii, pe dezvoltarea francizei LaDoiPaşi şi pe întărirea logisticii.
„Metro a crescut în ciuda restrângerii activităţii din comerţul tradiţional şi a impactului pandemiei asupra HoReCa. Am mizat pe preţuri competitive, pe disponibilitatea mărfii la raft şi pe servicii digitale, şi asta a contat, primele două argumente fiind tot mai relevante în ultimii ani marcaţi de pandemie şi de probleme pe lanţul de aprovizionare. Acum, după criza sanitară, ne confruntăm cu o situaţie regională dificilă atât macroeconomic, cât şi geopolitic“, spune Adrian Ariciu, CEO al Metro Cash & Carry România.
Compania e activă pe segmentul cash & carry, ceea ce înseamnă că se adresează firmelor, nu consumatorilor finali. Principalele categorii de clienţi ai Metro sunt revânzătorii (actorii din comerţul tradiţional) şi jucătorii HoReCa. Un al treilea segment, deşi minoritar, îl reprezintă restul firmelor grupate de Metro sub sintagma „servicii, companii, birouri“.