Retailerul francez are în România peste 17.000 de salariaţi care lucrează în cele peste 300 de magazine deschise sub diferite formate.
Jean Richard De Latour, CEO al operaţiunilor Carrefour în România, spune că fluctuaţia de personal din retail este de circa 40% - printre cele mai mari din economie – motiv pentru care retailerii trebuie să găsească soluţii pentru fidelizarea salariaţilor. Afirmaţiile lui vin în contextul în care Carrefour este unul dintre cei mai mari angajatori din România, cu peste 17.000 de salariaţi. Este vorba de numărul total de angajaţi ai grupului care are în România patru firme, una operând hipermarketurile şi online-ul, o alta supermarketurile, o a treia magazinele cumpărate de la Billa, iar ultima unităţile Supeco, un mix de discount şi cash&carry.
„În ultimii 10 ani, piaţa locală a forţei de muncă s-a confruntat cu un nou cadru, provocator. Peste trei milioane de români au părăsit ţara şi aceasta este o problemă complexă, care nu se va schimba dacă nu acţionăm rapid şi dacă nu găsim soluţiile adecvate pentru a ne adapta noii realităţi create. Imaginaţi-vă dacă, peste alţi 10 ani, alte trei milioane de români vor părăsi ţara. Deci, ceva trebuie să se schimbe dramatic, este nevoie de o reformă structurală în anii ce vor urma“, spune el.