Companii

Liderul pietei berii a pierdut 13% din vanzari in ultimul an

20.04.2010, 23:12 28

Ursus Breweries, producatorul berilor Ursus si Timisoreana siliderul pietei locale, cu afaceri de peste 325 mil. euro in 2008, afinalizat anul financiar aprilie 2009-martie 2010 cu o scadere de13% a vanzarilor, ajungand la aproximativ 5,1 milioane dehectolitri - potrivit estimarilor ZF.

Dupa ani de boom in care producatorul de bere anunta la final dean cresteri ale vanzarilor de peste 20% fiind unul dintreprincipalele motoare de crestere ale companiei-mama in Europa,Ursus Breweries a devenit in anul financiar 2009-2010 subsidiaraSABMiller cu cea mai mare scadere a vanzarilor din regiune.

"Aceste rezultate vin pe o piata in scadere cu peste 18% inperioada aprilie 2009-martie 2010, cea mai mare in contexteuropean. Astfel scaderea de volum organica de 13% inregistrata deUrsus Breweries in aceasta perioada este mai mica decat mediapietei", a declarat Andrei Haret, presedintele interimar al UrsusBreweries, completand ca scaderea a fost determinata de reducereaconsumului. Spre comparatie, Heineken Romania, principalulcompetitor al Ursus Breweries, a inregistrat anul trecut o scaderetot de aproximativ 13% a vanzarilor in volum, la circa cincimilioane de hectolitri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels