Companii

Marca proprie aduce 9,5% din vanzarile de textile in Carrefour

30.07.2007, 14:24 85

Reteaua de hipermarketuri Carrefour va incepe in maximum un an productia locala de textile sub marca proprie, Tex, urmand sa colaboreze cu producatori locali de textile. Marca Tex, adusa de Carrefour pe piata locala in martie, reprezinta in prezent 9,5% din vanzarile de textile realizate in cele sapte hipermarketuri Carrefour, potrivit datelor companiei.
"In acest moment, produsele Tex sunt importate, insa in sase - doisprezece luni intentionam sa demaram fabricarea acestor articole si in Romania, cu cativa producatori", a declarat Andreea Mihai, managerul de marketing al Carrefour Romania.
Compania va extinde marca proprie Tex pe mai multe categorii de produse, precum textilele de casa sau accesoriile. In prezent, private-label-ul Carrefour acopera mai multe categorii de confectii. Gama Tex este pozitionata pe segmentul mediu de pret.
"Pe raioanele pe care am introdus marca Tex, pe primele sase luni ponderea vanzarilor marca proprie in total vanzari a fost de 20%", a precizat Andreea Mihai.
Alte marci proprii ale retailerului sunt Marca
no. 1, Reflets de France sau Carrefour, care acopera mai multe categorii de produse alimentare si non-alimentare.
Majoritatea lanturilor internationale de comert care activeaza in Romania au ales sa listeze in magazine produse marca proprie, fabricate local si avand ambalaje si etichete personalizate de catre retaileri. Potrivit unui studiu realizat anul trecut de compania de cercetare a pietei AC Nielsen, marca Nr. 1 detinuta de Carrefour era una dintre primele trei marci proprii ale retailerilor, dupa gradul de notorietate. Alte marci proprii ale marilor retaileri sunt Aro (Metro Cash&Carry), Clever (Billa), Winny (Cora) sau 365 (Mega Image).
Recent, reteaua de supermarketuri Mega Image si-a anuntat intentia de a introduce o gama completa de produse lactate proaspete sub marcile proprii 365 si Delhaize. Retailerul are listate in prezent aproximativ 200 de produse sub marca proprie 365 si alte 100 Delhaize si Care.
Carrefour detine cea mai mare retea de hipermarketuri de pe piata locala, dupa valoarea vanzarilor. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 27% in trimestrul al doilea al anului fata de aceeasi perioada din 2006 (fara a lua in calcul variatiile de curs valutar), in conditiile in care retailerul a deschis in ultimul an un singur magazin, potrivit unui raport financiar al grupului francez Carrefour.
Vanzarile Carrefour Romania au crescut cu 39% anul trecut fata de 2005, pana la 609 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO