Companii

Mărcile private au ajuns să „mănânce“ 20% din vânzările totale de alimente

Mărcile private au ajuns să „mănânce“ 20% din...

Autor: Cristina Roşca

15.03.2016, 00:07 759

Mărcile private, respectiv branduri precum K-Classic (Kaufland), Aro (Metro Cash & Carry), 365 (Mega Image) sau Pilos (Lidl), dezvoltate de retaileri, au ajuns să aibă la finalul anului trecut o cotă de piaţă de 20% pe segmentul alimentelor.

Astfel, unu din cinci lei chel­tuiţi de români pe mân­care merg către branduri no name dezvoltate de retaileri pentru a se bate cu mărcile consacrate.

Pe pieţe precum a băuturilor sau produselor de îngrijire a locuinţei, cota de piaţă nu ajunge încă nici la 10%. Aici brandurile - în special cele internaţionale - sunt încă lideri de piaţă. Pe de altă parte, ele au reuşit să cucerească pieţe precum iaurtul, ciocolata sau caşcavalul, care până nu de mult erau apanajul numelor consacrate.

„Mărcile private în 2015 au acoperit 14% din întreaga piaţă de FMCG (bunuri de larg consum -n.red.), faţă de 13% în 2014. Alimentele au crescut cel mai mult, cu două puncte procentuale faţă de anul anterior, până la 20%. Această categorie a crescut în special datorită pieţei de lactate“, spun reprezentanţii companiei de cercetare de piaţă GfK.

La o valoare totală de circa 75-80 de miliarde de lei (16,5-18 mld. euro) a pieţei de bunuri de larg consum, mărcile private au ajuns să „mănânce“ 2,3 - 2,5 miliarde de euro, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor GfK şi INS.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO