Companii

Metro Cash&Carry a pierdut două treimi din valoare din 2008 până în 2011

Metro Cash&Carry a pierdut două treimi din valoare din 2008 până în 2011

Foto: Adrian Stoicoviciu

Autor: Cristina Rosca

06.12.2011, 15:05 124

Metro Cash&Carry România a pierdut în acest an titlul de cea mai valoroasă companie din comerţul românesc, fiind evaluată la 351 mil. euro, în scădere cu circa o treime faţă de anul anterior. În 2008 valoarea retailerului era de 1 mld. euro, potrivit topului "Celor mai valoroase 100 de companii din România", proiect ajuns la a şasea ediţie şi realizat de ZF în colaborare cu casa de investiţii Capital Partners.

În contextul economic actual, Metro Cash&Carry a decis să pună frână procesului de expansiune. Astfel, în primele 11 luni ale anului germanii nu au deschis nicio unitate nouă. Totuşi, compania a anunţat că va inaugura două unităţi Metro Punct (mai mici decât magazinele clasice) până la finalul anului.

Germanii deţin în prezent pe piaţa locală 30 de magazine - 26 junior (magazine clasice) şi patru Metro Punct.

Metro Cash&Carry este retailerul care a început să scrie povestea comerţului modern în România. Germanii au intrat pe piaţa locală în 1996, când nicio altă companie nu îşi făcuse curaj. Deşi criza financiară a şters aproape 500 de milioane de euro din cifra de afaceri a companiei, Metro Cash&Carry rămâne liderul comerţului local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels