Companii

Mircea Bozga, partener PwC: Dependenţa tot mai mare de serviciile digitale expune companiile la ameninţări cibernetice din ce în ce mai multe şi mai complexe

Perspective postpandemie pentru industriile de retail, energie şi servicii financiare, un proiect editorial al ZF susţinut de PwC

04.11.2021, 00:07 117

Dependenţa tot mai mare de serviciile digitale expune companiile la ameninţări cibernetice din ce în ce mai multe şi mai complexe, iar ultimii doi ani au demonstrat ingeniozitatea atacatorilor. Ameninţările cibernetice au ajuns astfel între primele cinci preocupări ale directorilor executivi din România şi din întreaga lume, potrivit CEO Survey.

Organizaţiile pot fi vulnerabile la un atac chiar şi atunci când au o apărare cibernetică bună, pentru că un atacator sofisticat va căuta întotdeauna cea mai slabă verigă. Şi, după doi ani de creştere exponenţială a criminalităţii cibernetice, companiile se aşteaptă la continuarea acestui trend şi în 2022, iar principalele ţinte indicate sunt serviciile de cloud şi furnizorii, în mod special cele de software. De asemenea, văd un avans al atacurilor ransomware şi al celor legate de criptomonede.

Companiile cheltuiesc acum mai mult decât oricând pentru securitate cibernetică şi confidenţialitate, iar în 2022 este aşteptată continuarea investiţiilor semnificative în oameni, procese şi tehnologie. Gama existentă de soluţii cibernetice s-a maturizat, permiţând o trecere la arhitecturi Zero Trust, cu informaţii despre ameninţări în timp real, automatizarea securităţii sau gestionarea identităţii şi accesului. Resursa umană rămâne însă o provocare, inclusiv în România. De aceea, inovaţia şi automatizarea schimbă regulile jocului şi în materie de securitate cibernetică, oferind noi avantaje companiilor.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO