Companii

Mondostar dubleaza investitiile in magazine proprii

28.04.2006, 00:00 10

Producatorul de textile sibian Mondostar si-a dublat obiectivul privind numarul de magazine pe care intentioneaza sa le deschida pana la sfarsitul anului, de la

5 la 10 locatii proprii.

"Piata imobiliara din Romania este cat se poate de ciudata uneori. De exemplu, pentru magazinul pe care l-am deschis in Timisoara am cautat o locatie adecvata timp de cateva luni, iar in acest an in trei luni am deschis trei magazine", a declarat Mircea Vasiu, brand manager la Mondostar.

Potrivit acestuia, valoarea investitiei va ramane neschimbata si se va cifra la aproximativ 300.000 de euro. In prezent exista magazine la Timisoara, Arad, Iasi si Sibiu, urmand ca in luna mai sa fie deschis cel din Bucuresti, iar in urmatoarele luni in Galati, Brasov, Ploiesti, Suceava si Craiova.

Reprezentantii companiei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 6,2 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2005.

"Motorul acestei cresteri este extinderea afacerilor cu brandurile proprii, desi este foarte dificil pentru o firma sa-si impuna pe piata brandul propriu, in conditiile in care piata confectiilor este invadata de produse chinezesti", a mai declarat Mircea Vasiu.

Producatorul de textile sibian intentioneaza, de asemenea, ca, incepand de anul acesta, sa patrunda si pe piata externa cu unul din brandurile proprii - Boulevard.

"Suntem deja in discutii avansate cu firme atat din tarile vestice, cat si din Rusia. Intentionam ca intr-o prima faza sa exportam brandul Boulevard prin intermediul retelelor de distributie, iar mai tarziu prin magazine proprii", a mai declarat Mircea Vasiu. Compania produce in sistem lohn, dar si-a lansat si doua marci proprii - Boulevard si Status.

Productia in lohn este orientata exclusiv catre pietele externe, in special Germania si Elvetia. Pe segmentul de sacouri si costume barbatesti producatorul sibian lucreaza pentru firmele Strellson (care detine licenta pentru marca Tommy Hilfiger in Europa) si Digel, iar pe partea de pantaloni de dama productia este realizata sub marcile Basler si Leineweber.

Anul trecut compania sibiana a inregistrat o stagnare a cifrei de afaceri si o descrestere a profitului.

"Industria confectiilor din Romania nu trece prin cel mai bun moment al sau. Migrarea lohnului spre tari mai ieftine aprecierea constanta a monedei nationale, dar si alti factori au zdruncinat serios industria confectiilor", a mai spus oficialul Mondostar. El crede insa ca factorii de mai sus nu sunt principalul dusman al unui brand romanesc, ci clientul in sine.

"Din pacate, in Romania, oamenii deosebesc cu mare greutate un produs bun de unul mai putin bun. Piata romaneasca de confectii este dictata de puterea de cumparare a clientilor, iar aceasta, in Romania, este inca scazuta", a mai spus Vasiu.

Mondostar a fost privatizata integral in 1993, avand astazi capital 100% romanesc, detinut in intregime de persoane fizice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO