Companii

Nestle Ice Cream: Ne uitam dupa o eventuala achizitie

18.06.2007, 18:01 114

Nestle Ice Cream Romania, cel mai mare jucator pe piata inghetatei, scaneaza piata pentru o achizitie si a pus deja ochii pe doi competitori mai mici.
"Luam in considerare varianta de a ne dezvolta pe piata locala prin achizitia unui producator local mai mic, ceea ce ne-ar ajuta mai ales sa ne imbunatatim distributia la nivel national. Analizam doi producatori romani in prezent", a declarat pentru ZF Dimitris Zogopoulos, marketing manager al companiei Nestle Ice Cream Romania.
El este de parere ca micii producatori de inghetata de pe piata locala ar putea disparea daca nu investesc in afacerile lor, odata cu intensificarea concurentei.
Piata romaneasca a inghetatei se imparte in prezent intre Nestle Ice Cream si Napolact (companie din grupul Friesland Foods) pe de o parte, iar pe de alta parte companii autohtone care detin cote de piata similare, intre 10 si 15%.
Acestea sunt Betty Ice, Alpin,Top Gel si Kubo Ice (Amicii). Napolact, care produce inghetata Napoca, detine o cota de piata intre 10 si 15% in prezent.
Compania Nestle Ice Cream Romania a castigat anul trecut 4-5 % din piata inghetatei, ajungand la o cota de aproximativ 23%, potrivit unui studiu MEMRB citat de companie. Vanzarile Nestle Ice Cream Romania au crescut anul trecut cu 18% fata de 2005, pana la aproape 20 mil. euro.
Pe piata activeaza discret si Unilever, cu branduri precum Magnum, Carte d'Or sau Cornetto, importate de un distribuitor local. Jucatorii de profil se asteapta ca Unilever sa atace mai agresiv piata, in urmatoarea perioada.
Vanzarile de inghetata in retail sunt estimate in prezent la 80 mil. euro anual, conform datelor companiei Nestle Ice Cream Romania.
Cu un consum de 1,77 litri de inghetata pe cap de locuitor, fata de 4,8 litri pe cap de locuitor in Grecia sau 3 litri consumul mediu in tarile din Balcani, piata romaneasca are un potential semnificativ de crestere.
"Piata romaneasca devine mai exigenta pe masura ce consumul se dezvolta. Eu cred ca viitorul pietei de inghetata va fi segmentul premium, dupa 2010. Extinderea retelelor internationale de retail va contribui si ea, cu siguranta, la cresterea consumului de inghetata take-home si al celei premium", a mai spus Zogopoulos.
"Integrarea Romaniei in UE, conditiile favorabile de temperatura si integrarea Delta Ice Cream in Nestle ar putea determina o crestere cu 24% a vanzarilor Nestle Ice Cream Romania in acest an fata de 2006", a apreciat managerul.
In 2006, Nestle a achizitionat Delta Ice Cream, companie evaluata la 240 mil. euro la data incheierii tranzactiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO