Companii

Ce planuri are grupul polonez Zabka pentru piaţa locală. Vrea să intre în top 50 de companii din România, să ajungă numărul unu în comerţul modern de proximitate şi numărul trei pe piaţa de distribuţie, iar asta până în 2028

Magazinele standard ale Zabka în România vor avea 2.300 de articole, dintre care 550 de la producători locali, de la circa 160 de furnizori. Mai mult, vor exista 1.300 de branduri internaţionale.

Magazinele standard ale Zabka în România vor avea 2.300 de articole, dintre care 550 de la producători locali, de la circa 160 de furnizori. Mai mult, vor exista 1.300 de branduri internaţionale.

Autor: Cristina Roşca

10.05.2024, 08:30 653

♦ Zabka intră oficial pe piaţa de retail din România prin deschiderea pe 9 mai a primului magazin sub brandul Froo ♦ Acesta este amplasat în zona piaţa Progresul din Bucureşti ♦ Grupul a venit pe piaţa locală în 2023, când a preluat pachetul majoritar în cadrul companiei româneşti de distribuţie DRIM Daniel Distribuţie ♦ Acest acord a fost pentru Zabka doar primul pas către intrarea pe piaţa din România, ţinta fiind să dezvolte atât distribuţia, cât şi retailul, lucru care acum se întâmplă.

Grupul polonez Zabka, prezent pe piaţa-mamă cu o reţea de peste 10.000 de magazine, şi-a setat o serie de ţinte ambiţioase pentru România, mai exact vrea să intre în top 50 de companii de pe plan autohton, să ajungă numărul unu în comerţul modern de proximitate şi numărul trei pe piaţa de distribuţie, iar asta până în 2028, arată datele ZF. Aceste detalii polonezii le-au prezentat într-o întâlnire cu potenţiali şi viitori parteneri locali.

Astăzi, liderul comerţului de proxi­mi­tate local este Profi, cu circa 1.700 de ma­gazine şi vânzări de peste 2 mld. euro anual.

În ceea ce priveşte acest an, Zabka a anun­ţat că vrea 200 de magazine în România, dezvoltarea activităţii de distri­buţie şi venituri de 175 de milioane de euro.

 

Cum a venit?

Retailerul polonez, unul dintre cei mai mari jucători din comerţul alimentar din Polonia, a intrat pe piaţa din România la finalul anului trecut prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni în cadrul companiei de distribuţie DRIM Daniel Distributie FMCG. Deal-ul a primit deja acordul Consiliului Concurenţei. Vânzătorul în acest acord a fost familia de antreprenori locali Trandafir, care a dezvoltat compania DRIM Daniel Distribuţie pe parcursul a circa trei decenii, până la afaceri de peste 100 mil. euro în 2022 (ultimul an pentru care există date publice).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO