♦ Pe partea de transport de călători, viteza medie a trenurilor este de circa 45 km/h, viteza scade şi mai mult în cazul transporturilor de marfă.
Radu Gheorghiu, CEO al E-P Rail, companie de transport feroviar de mărfuri, spune că în această perioadă creşterea accelerată a costurilor la energie afectează puternic activitatea de transport feroviar de mărfuri, iar situaţia devine din ce în ce mai dificilă la nivelul pieţei dacă autorităţile statului nu vor interveni.
„Acum e mai bine să nu mai faci niciun transport decât să faci cu costurile atât de mari la energie. Situaţia este foarte proastă pentru transportatorii români, din cauză că autorităţile competente nu au intervenit la timp. Energia pe care o livrează CFR Electrificare este foarte scumpă, pentru că ei nu au bani, vând către noi cu un preţ foarte mare. Transportul pe căile ferate a scăzut în ultima perioadă din cauza preţului la energie. Pe moment, situaţia încă este sub control, dar nu se ştie ce va fi în lunile viitoare“, spune Radu Gheorghiu, CEO al E-P Rail.