Companii

Radu Timiş, CrisTim: În industria mezelurilor mărcile private au ajuns la 27%, dublu faţă de anul trecut

Radu Timiş, CrisTim: În industria mezelurilor mărcile...

Autor: Gabriel Razi

31.12.2012, 00:00 181

Ponderea mărcilor private în industria locală a mezelurilor s-a dublat în acest an ajungând la circa 27%, spune Radu Timiş, preşedintele producătorului de mezeluri CrisTim, un business de aproximativ 70 mil. euro, care îşi dispută supremaţia pe această piaţă cu libanezii de la Caroli Foods Group.

“Ponderea în vânzările totale a mărcilor proprii ale retailerilor s-a dublat anul acesta ajungând la 27%. În 2008 cred că această pondere era de sub 10%”.

Ofensiva mărcilor private s-a produs în contextul în care în ultimii ani preţul a devenit cel mai important argument de achiziţie. În consecinţă, piaţa mărcilor private a ajuns să fie evaluată la 1-1,5 miliarde de euro. Totuşi, ponderea de 8%-10% în vânzările din retailul monder este mai mică faţă de Marea Britanie sau Elveţia, unde ajunge la 25%.

De departe cel mai agresiv jucător pe segmentul mărcilor private este Lidl, acest tip de produse acoperind 80% din portofoliul retailerului german. Concentrarea pe acest tip de produse este de altfel o caracteristică a reţelelor de tip discount.

Pe de altă parte, Radu Timiş mai spune că 2012 a marcat şi al patrulea an consecutiv de declin pe piaţa mezelurilor. “Cred că scăderea din acest an este undeva la 10-15%”.

Calculele ZF arată că faţă de vârful din 2008 piaţa mezelurilor s-a contractat cu 25-30% la 700-750 milioane de euro anual.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO