„Portofoliul nostru pentru acest an este plin şi probabil se va acoperi şi pe anul viitor.“
Venind dintr-un judeţ în care închiderea combinatului siderurgic ar provoca o criză socială, afirmaţia directorului şantierului naval din Galaţi, Flemming Sørensen, dă o notă de optimism într-o industrie măcinată de pierderi şi închideri. Grupul olandez care deţine
din 1999 şantierul naval este al patrulea mare angajator din Galaţi, dând de muncă la 2.200 de oameni. În fiecare an, Damen Shipyards Galaţi lansează la Dunăre în jur de 20 de nave, de la remorchere de câteva sute de tone la tancuri petroliere de 7.000. După ce criza a îngreunat transportul internaţional de marfă, piaţa cargoboturilor s-a înecat, iar acum compania vânează proiecte speciale precum vasele militare sau navele-unicat, comenzi care vin mai rar, dar au marje mai bune de profit.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 22.01.2014
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels