Unii dintre cei mai puternici antreprenori români au ales să parieze pe producţie în industria modei, în timp ce alţii pe retail, dezvoltând în sistem de franciză o serie de branduri internaţionale
Gabriel Comănescu este unul dintre cei mai puternici antreprenori locali, el fiind „arhitectul“ afacerii de foraj marin Grup Servicii Petroliere (GSP), parte a grupului Upetrom. După ce a absolvit Academia Navală Mircea cel Bătrân, omul de afaceri a ocupat un post de ofiţer electrician în marina comercială şi de inginer electromecanic la Romline.
Gabriel Comănescu a intrat în afacerile cu petrol în 1999, când a cumpărat de la AVAS companiile de foraj pe uscat Foserco şi Aquafor. Apoi, a câştigat licitaţia pentru uzina 1 Mai Ploieşti, care a devenit Upetrom - 1 Mai, iar în 2004 a înfiinţat Grup Servicii Petroliere. În 2005 a înfiinţat Upetrom Group, un grup integrat de societăţi cu activităţi în construcţii şi foraj marin.
Totodată, omul de afaceri împreună cu soţia sa Gina Comănescu au decis să îşi diversifice portofoliul de business, astfel că au investit iniţial în turism, respectiv în hotelul de cinci stele Vega din staţiunea Mamaia. Apoi, pasiunea pentru mare şi navigaţie i-a determinat pe antreprenori să preia local franciza brandului de modă Marina Yachting. Sub acest brand sunt deschise patru unităţi, două în Capitală şi câte unu în incinta hotelului Vega şi a hotelului Alpin din Poiana Braşov. Primele două sunt monobrand, iar celelalte două sunt multibrand, conform celor mai recente date ale ZF.