Retail&Agrobusiness

Formatul de discount câştigă teren: Magazinele cu preţuri mici controlează 20% din comerţul modern după ce vânzările cresc de două ori peste piaţă

„Discountul este un canal cu mare potenţial, având rezultate foarte bune în ţări precum Polonia, România şi Cehia. În România aceste magazine au creşteri puternice pentru că oferă un mix de două avantaje: amplasare în proximitate şi preţuri mici“, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Discountul este un canal cu mare potenţial, având rezultate foarte bune în ţări precum Polonia, România şi Cehia. În România aceste magazine au creşteri puternice pentru că oferă un mix de două avantaje: amplasare în proximitate şi preţuri mici“, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Autor: Cristina Roşca

18.08.2020, 19:05 319

♦ Cele trei reţele cu profil discount – Lidl, Penny şi Supeco (format al Carrefour) – au obţinut anul trecut afaceri cumulate de 14,1 mld. lei, cu 22,9% mai mari ca în 2018 ♦ Supeco şi Lidl sunt reţelele cu cele mai rapide ritmuri de creştere, de 57% şi respectiv 25%, susţinute pe de-o parte de expansiune, iar pe de alta de o evoluţie pozitivă like for like ♦ Spre comparaţie, consumul privat a postat un plus de 7% în 2019.

Vânzările magazinelor cu preţuri mici au crescut cu 23% anul trecut, de două ori mai repede ca tot comerţul modern şi de trei ori peste consumul privat.

Formatul de discount a ajuns la o cotă de piaţă de peste 20% în ansamblul comerţului modern după cifrele publice aferente anului 2019, câştigând astfel aproape două puncte procentuale faţă de 2018, arată calculele ZF pe baza datelor publice. În totalul comerţului cu dominantă alimentară ponderea e undeva la 12%, conform aceleiaşi surse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO