♦ Grupul de restaurante Sphera Franchise Group deţine francizele KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell în România şi dezvoltă brandul KFC şi în Republica Moldova şi Italia ♦ Este vorba de un total de 156 de restaurante, dintre care două dincolo de Prut, 17 în Italia şi restul în România ♦ La nivelul anului trecut, compania a obţinut vânzări de puţin peste 950 mil. lei, plus 24% ♦ În primul semestru din 2020, sub impactul pandemiei de COVID-19, businessul a scăzut cu aproape o treime la circa 305 mil. lei.
„A fost nevoie să ne adaptăm rapid, atât strategia de business, cât şi planurile de expansiune, pentru a putea funcţiona în cele mai bune condiţii în fiecare dintre etapele pandemiei“, spune Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.
La nivel de branduri, pentru KFC au existat întârzieri de 3-6 luni în ceea ce priveşte planurile de dezvoltare. De exemplu, deschiderile planificate iniţial în martie-aprilie au avut loc în iulie - august, pentru că grupul a fost afectat direct de închiderea restaurantelor, precum şi de închiderea sau suspendarea activităţii centrelor comerciale active sau în curs de deschidere. „Dar Sphera Franchise Group este o companie stabilă, cu branduri puternice în portofoliu, capabile să se adapteze rapid la noile condiţii de funcţionare. De asemenea, având în vedere noul context socio-sanitar, ne-am reorganizat şi la nivel logistic şi am implementat o serie de extra măsuri de siguranţă.“ Toţi angajaţii au fost dotaţi cu măşti, mănuşi de protecţie şi viziere, au fost amplasate sticle de dezinfectant în zonele caselor de marcat, iar toate suprafeţele din bucătării şi din restaurante se dezinfectează periodic.