Preţul de vânzare al deşeului din PET a crescut semnificativ în ultimii zece ani, o tonă ajungând în prezent să coste 600 de euro, motiv pentru care tot mai multe afaceri din industria de reciclare se îndreaptă spre această nişă.
„Cele mai scumpe materiale reciclate sunt aluminiul, care este foarte greu de colectat, şi PET-ul. PET-ul este un material foarte valoros, motiv pentru care piaţa PET-urilor a luat amploare, este bătaie pe PET-uri. (...) Acum este goană după PET-uri. Este o luptă incorectă pe piaţă, nu am reuşit încă să avem reglementări şi să ne găsim fiecare locul în piaţă. Lucrurile nu sunt încă aşezate, iar când valoarea materialului este mare, este ca în Vestul Sălbatic, atunci era goana după aur, acum este goana după PET“, a spus la ZF Live Liliana Nichita, director adjunct al companiei de reciclare Eco-Rom Ambalaje.
Eco-Rom Ambalaje este o organizaţie care îndeplineşte obligaţiile de colectare selectivă şi reciclare a deşeurilor de ambalaje pe piaţa locală pentru companii precum Coca-Cola, Heineken sau Pepsi. „Eco-Rom Ambalaje este o societate pe acţiuni cu acţionari companii naţionale şi multinaţionale producătoare de bunuri ambalate. Nu suntem orientaţi spre profit, eventualul profitul obţinut la finalul anului îl reinvestim conform licenţei pe care o primim de la Ministerul Mediului în aceeaşi activitate“, a spus Nichita.