Retail&Agrobusiness

Reportaj ZF: Clorul nu se cumpăra de câţiva ani, iar acum nu mai e în magazin

Reportaj ZF: Clorul nu se cumpăra de câţiva ani, iar...

Autor: Miruna Diaconu

15.03.2020, 12:15 932

Un centru comercial din Bucureşti, care obişnuia să fie aglomerat, sămbătă seara la ora 20:00 era aproape lipsit de oameni. Dacă în alte weekenduri mall-urile erau pline de oameni care veneau fie pentru a-şi face cumpărăturile, fie pentru a-şi petrece timpul cu diferite activităţi precum vizionarea unor filme, sămbătă, 14.03, ora 19:00 un mare centru comercial din Bucureşti era aproape lipsit de oameni. Câteva persoane mai erau în hypermarketul din cadrul centrului comercial.

Oamenii au început să se aprovizioneze cu diferite produse alimentare, dar şi produse de igienă şi de curăţenie. Spirtul şi dezinfectantele au început să devină produsele cele mai populare, iar în magazine oamenii trebuie să aibă noroc pentru a mai găsi o sticlă de spirt rătăcită printre rafturi. Raioanele de carne, mălai şi făină erau aproape goale, au rămas doar câteva rătăcite printre rafturile magazinului. Magazinul din cadrul centrului comercial avea recomandare adresată clienţilor cu privire la o limită de şase sticle de ulei per persoană, dar recomandări similare erau şi la produse precum zahăr, şerveţele şi făină.

Pandemia de coronavirus nu a golit doar rafturile de spirt, dezinfectante, carne, mălai şi făină, dar lucrul care a început să dispară şi să devină la fel de popular ca cele enumerate este clorul. Clorul, produsul care de câţiva ani, deşi exista pe rafturile magazinelor, nimeni nu îl mai cumpăra, ba chiar multe persoane au crezut că a dispărut de pe piaţă. Sămbătă seara, clorul nici nu se mai găsea de cumpărat.

O angajată a hypermarketului a spus că sămbătă până pe la ora 14:00 oamenii cumpărau în cantităţi semnificative produse alimentare neperisabile, dar şi produse de curăţenie, în special dezinfectante. 

“Clorul de câţiva ani nu se mai cumpăra, deşi el era prezent pe rafturile magazinului nostru, nimeni nu mai cumpăra, doar câteva produse asemănătoare, dar clorul nu. Acum nu se mai găseşte în magazin şi oamenii mă tot întreabă de el”, spune angajata magazinului din centrul comercial.

Clorul şi-a recâştigat popularitatea odată cu pandemia de coronavirus, acum rămâne de văzut dacă şi-o va păstra şi după ce va trece criza sanitară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO