Companii

Reteaua de farmacii Sensiblu ajunge un jucator important pe piata cosmeticelor

08.03.2006, 00:00 46

Sensiblu, cea mai mare retea locala de farmacii, parte a grupului A&D Pharma, estimeaza pentru acest an vanzari de cosmetice de 20 de milioane de euro, ceea ce reprezinta 16% din cifra sa de afaceri, in conditiile in care retailerul si-a extins recent portofoliul cu marca britanica Boots.

"Cosmeticele Boots vor aduce anul acesta 1,5 milioane de euro, urmand ca pana in anul 2008, veniturile aduse de acest brand sa creasca la 5 mil. euro", a declarat Dragos Dinu, presedinte A&D Pharma.

Boots este liderul pietei britanice pe segmentul de produse destinate sanatatii si frumusetii. Sensiblu a inceput discutiile pentru acest proiect cu compania britanica in urma cu doi ani, dupa ce in prealabil dezvoltase un parteneriat cu Boots Healthcare International pentru distribuirea in Romania a medicamentelor Nurofen, Strepsils si Clerasil.

Investitiile in acest proiect vor fi de 1,3 milioane de euro pentru primii trei ani si se vor concretiza in amenajarea standurilor Boots care vor fi instalate in farmaciile Sensiblu, sesiuni de training pentru personalul de specialitate si proiecte de inovare. "Pentru aceasta luna ne-am propus sa inauguram 90 de standuri Boots, urmand ca pana la sfarsitul lui 2006, numarul acesta sa creasca la peste 130 de standuri", a adaugat Dinu. Sensiblu opera la sfarsitul anului trecut 144 de farmacii.

Pe de alta parte, compania Boots intentioneaza sa-si extinda prezenta pe piata romaneasca si sa lanseze si alte branduri in urmatorii trei ani. "Romania este o piata foarte interesanta, tanara, pe care se manifesta o tendinta evidenta de crestere a consumului (de cosmetice - n.red.), mai ales daca e sa tinem seama de aderarea acesteia la Uniunea Europeana in 2007", a declarat Michael Cave, regional country manager al Boots.

Acesta a adaugat ca marca britanica este prezenta in regiunea central si est-europeana numai in Rusia, la Moscova, prin intermediul unei retele de 48 de magazine Boots.

In 2005, cosmeticele au contribuit cu peste 14 mil. euro la cifra de afaceri a Sensiblu, de 63,7 mil. euro. Conform informatiilor furnizate de companie, piata cosmeticelor a atins in 2005 valoarea de 180 de milioane de euro. Sensiblu face parte alaturi de distribuitorul de medicamente Mediplus din A&D Pharma, compania care estimeaza pentru 2006 o cifra de afaceri de 440 de milioane de euro. Pentru 2006, A&D Pharma si-a bugetat investitii de aproximativ 19 mil. euro, care se vor axa pe dezvoltarea organica a celor doua companii din grup. In luna decembrie a anului trecut, compania a finalizat achizitia farmaciilor Europharm, detinute anterior de gigantul britanic GSK.

Conform datelor furnizate de Cegedim, divizia de distributie si medicamente a grupului a fost liderul pietei de distributie cu o cota de piata de 16,2%. Mediplus estimeaza in acest an o cifra de afaceri de 320 de milioane de euro, in crestere de la 220 de milioane de euro anul trecut.

Anul trecut, Boots a vandut divizia pentru sanatate catre producatorul de articole de ingrijire a locuintei Reckitt Benckiser, iar in perioada urmatoare pregateste o fuziune cu operatorul de farmacii Alliance Unichem. Compania Boots a fost infiintata in urma cu 150 de ani, iar in prezent activeaza in 11 tari din lume. In Marea Britanie, produsele Boots sunt distribuite prin intermediul unui lant ce cuprinde 1.400 de magazine. Pe piata romaneasca compania este prezenta cu No7, Botanics, Mediterannean, Natural Collection si Tony & Guy.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO