♦ „În trecut, erau echipe de vânzări, ataşaţi economici pe lângă ambasade, care chiar reuşeau să promoveze produsele româneşti, şi asta ajuta foarte mult ţara“ ♦ „Companiile româneşti ar vrea să dea procentual din cifra de afaceri câştigată acelei echipe de ataşaţi comerciali care a implementat brandul şi produsele în ţara respectivă.“
România mai are astăzi 83 de ataşaţi comerciali în întreaga lume, numărul lor fiind în scădere puternică, de aproape 40%, faţă de 2010. Aceşti reprezentanţi, spun antreprenorii şi executivii locali, sunt vitali pentru dezvoltarea brandurilor româneşti la export, ei sunt de fapt instrumentul cel mai puternic al statului peste hotare pentru promovarea afacerilor autohtone. Şi atunci, de ce a scăzut numărul lor?
„Reţeaua de reprezentare economică externă a Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului deţine în prezent 83 de posturi (76 de posturi pe bilateral şi 7 pe problematica multilaterală), număr redus de la 133 în anul 2010, în contextul măsurilor severe de austeritate din mediul instituţional“, spun reprezentanţii Ministerului Economiei.