Românii au cheltuit peste 37% din banii de consum în retail, cu 4-5% mai mult decât înainte de pandemie, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK. Analiza de la nivel european se uită la sumele disponibile pentru consum privat, bani care în mod obişnuit merg către shopping în magazine, către ieşirile în oraş sau către alte activităţi personale şi către vacanţe.
„Anul 2020 a fost unul dintre cei mai dificili ani de după cel de-al Doilea Război Mondial pentru multe sectoare ale comerţului, însă el a fost de-a dreptul dezastruos pentru HoReCa şi industria culturală, dat fiind că restaurantele, cafenelele şi barurile au fost închise temporar, concertele au fost anulate, iar călătoriile amânate sau restricţionate“, spun analiştii GfK. Astfel, consumatorii nu au avut cum să cheltuie bani în multe direcţii, mai ales în lockdown, dar şi după.
Această situaţie a dus la o creştere a economisirii, iar acest lucru e unul benefic pentru retail, cred analiştii GfK, pentru că va permite o revenire a cifrelor la nivelul pre-pandemie pe termen mediu.