Companii

Românii se aliniază tendinţelor europene şi renunţă treptat la diesel. Cumpără tot mai multe hibride şi electrice

Românii se aliniază tendinţelor europene şi renunţă...

Autor: Bogdan Alecu

28.07.2018, 00:00 4644

Vânzările de maşini pe benzină s-au apropiat în prima jumătate a anului de aproape 60% din totalul volumelor, po­tri­vit datelor Asociaţiei Producă­to­rilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), pe măsură ce aproape toate măr­cile auto prezente local au venit cu o ofer­tă tot mai largă de motoare pe ben­zină, de cilindree mică şi cu un con­sum redus de combustibil. Spre com­paraţie, în prima jumă­tate a anului trecut motorizările pe benzină erau la 50% din vo­lum.

Dintre primele cele mai vândute 10 mărci / modele, 5 mărci şi respectiv 8 modele au o pon­dere a vânzărilor cu moto­ri­ză­ri pe benzină peste această medie (58,9%).

În ceea ce priveşte autotu­ris­mele „verzi“, electrice şi hibride, interesul pentru acestea continuă să crească în acest an, inclusiv pe fondul stimulentelor acordate prin Programul „Rabla Plus“. Ca urmare, după primele 6 luni din 2018, acestea ajung să deţină o pondere de 2,5% din total piaţă, un nivel superior celui de anul trecut, când aceasta era de doar 1,7%. Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, evoluţia este una extrem de încurajatoare, creşterea înre­gistrată în acest an fiind de 275% pe segmentul celor electrice, cu un total de 390 de unităţi în S1 2018) şi, res­pectiv Ă64,6% la cele hibride (care tota­lizează în 2018 un volum de 1.462 de uni­tăţi).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO