Companii

Strategia "Crama de la parterul blocului" dă roade. Murfatlar a ajuns la 100 de unităţi care îi aduc venituri de 8 milioane de euro

Strategia "Crama de la parterul blocului" dă roade. Murfatlar a ajuns la 100 de unităţi care îi aduc 8 mil. euro

Autor: Ioana David

31.10.2011, 15:46 3704

Producătorul de vin Murfatlar, controlat de familia Dobronăuţeanu, a ajuns la aproape 100 de magazine Crama Murfatlar, la un an de la deschiderea primelor unităţi, cele mai multe fiind în Bucureşti, 28 de locaţii.

Intenţionăm ca până la finele anului să atingem un număr de 130 de crame", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.

În septembrie anul trecut compania era primul jucător din industria locală a vinului care anunţa planuri agresive de extindere în retail prin deschiderea magazinelor sub acest brand.

Magazinele sunt dezvoltate sub forma unor parteneriate cu investitori locali, "un fel de franciză", după cum spunea Negrescu anul trecut, în care Murfatlar vine cu brandul, know-how-ul, produsele, investiţia de marketing, politica comercială, iar partenerul cu spaţiul, care poate să fie închiriat sau în proprietate, şi amenajarea.

Bugetul pentru 2012, în curs de finalizare

Murfatlar a înregistrat în primele nouă luni ale anului o creştere de 15% comparativ cu perioada similară din 2010, iar Negrescu afirmă că firma este în grafic pentru realizarea cifrei de afaceri anuale. Magazinele au generat afaceri de 35 mil. lei (8,3 mil. euro) la nouă luni.

La acest nivel, media lunară a vânzărilor este de 3,9 mil. lei (0,92 mil. euro) pentru toate cramele. Totodată, un singur magazin Crama Murfatlar are un rulaj lunar de 9.200 de euro (potrivit calculelor ZF dacă se consideră toate cele 100 de crame funcţionale).

"Piaţa nu a avut evoluţii care să iasă din ceea ce am prevăzut la începutul anului, ca atare abaterile sunt normale. De departe, cel mai efervescent segment este cel al vânzării prin magazine specializate (Crama Murfatlar - n. red.). Acest lucru a determinat o creştere a consumului de vin", a mai spus Negrescu.

Compania şi-a bugetat pentru acest an o cifră de afaceri de 185 mil. lei (44 mil. euro), din care 45 mil. lei (10,7 mil. euro) vor proveni din vânzările magazinelor Crama Murfatlar.

Negrescu spune că bugetul pentru 2012 este încă în lucru, el văzând mediul economic instabil anul viitor.

"Vom continua să dezvoltăm liniile de business pe care le avem şi vom lansa şi produse noi, în timp ce reţeaua Crama Murfatlar îşi va continua extinderea. Este o afacere care anul acesta îşi va depăşi obiectivul de cifră de afaceri (…) Un alt proiect important, Zestrea Murfatlar, va continua comunicarea noului ambalaj", a mai spus Negrescu.

El afirmă că producătorul va lansa mai multe vinuri anul viitor cu stoc limitat din soiuri care nu există pe piaţă.

Recent, compania a investit 0,55 mil. euro în deschiderea unei crame pentru producerea vinurilor premium, care se întinde pe o suprafaţă de 600 mp şi este situată în incinta fabricii.

O recoltă bună

Compania estimează pentru acest an o recoltă de 18.000 tone de struguri, cu aproximativ 30% mai mare faţă de recolta anului trecut. Aceasta este în linie cu ce s-a întâmplat la nivelul întregii industrii.

Producţia de vin se ridică anul acesta la circa 6,5 mil. hectolitri, cu 30% mai mult comparativ cu 2010, potrivit datelor Patronatului Naţional al Viţei şi Vinului (PNVV). Analiza perioadei 2007- 2011 arată că 2011 este al doilea an din punctul de vedere al volumelor realizate, fiind depăşit de cantitatea înregistrată în 2009, an luat ca referinţă în industria vinului.

Primele 20 de companii din domeniul producţiei vinului au raportat anul trecut afaceri de peste 177 mil. euro, comparativ cu aproximativ 190 mil. euro în 2009. Cei mai mari producători sunt Murfatlar, Cotnari, Jidvei, Vincon, Recaş, Halewood, Tohani şi alţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO