Companii

Timisoreana a castigat 3% din piata in semestrul II

05.03.2007, 17:52 22

Brandul Timisoreana, aflat in portofoliul producatorului de bere Ursus Breweries, al doilea jucator din piata locala a berii, a inregistrat anul trecut o cota de piata de 14%, castigand in ultimele sase luni ale anului aproximativ 3% la nivel de cota de piata.
"Anul trecut, in decembrie, Timisoreana a inregistrat o cota de piata de 10,8%, fata de iunie 2006 cand detinea doar 7,9% din piata", a declarat Mihai Barsan, brand managerul Timisoreana.
Potrivit reprezentantului Timisoreana, cresterea se datoreaza unui plan complex de marketing dezvoltat de companie in a doua jumatate a anului trecut. Prima schimbare realizata de departamentul de marketing a fost relansarea brandului in luna mai, prin intermediul unor campanii publicitare, care spun povestea unor oameni obisnuiti.
Tot anul trecut, Ursus Breweries a schimbat ambalajul berii Timisoreana si a lansat ambalajul PET. Pana la acel moment, marca detinea o pozitie de top pe segmentul de pret mediu in HoReCa (hoteluri si restaurante), iar pentru a atinge aceleasi obiective si in retail era nevoie de un nou ambalaj.
"Era ceva cerut de foarte multa vreme, atat de piata, cat si de retaileri, consumatori si compania insasi, dar am preferat sa asteptam pentru ca in 2005 nu exista tehnologia necesara", a spus Barsan.
Proiectul de lansare a brandului Timisoreana in ambalaj PET de 2 litri face parte din programul de investitii de peste 30 de milioane de dolari (25 milioane de euro) derulat anul trecut de filiala locala a SabMiller la fabrica de bere pe care o detine la Buzau.
In trimestrul al treilea al anului fiscal (octombrie-decembrie 2006), vanzarile Ursus Breweries au avansat cu 33%, ca urmare a extinderii productiei la fabrica din Buzau.
Ursus Breweries a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 150 de milioane de euro si un profit brut de peste 19 milioane de euro.
Spre deosebire de principalii producatori, Ursus Breweries avea inainte de lansarea brandului Timisoreana la PET, doar o singura marca, Ciucas. Brau Union, liderul pietei locale, detine sase marci ambalate la PET(Golden Brau, Bucegi, Gambrinus, Harghita, Hategana si Ciuc), iar Interbrew, numarul trei din piata, detine pe segmentul PET brandurile Bergenbier Q-Pack, Noroc si Lowenbrau.
Piata berii de PET este segmentul care a inregistrat cea mai mare rata de crestere din ultimii trei ani, in prezent detinand peste 50% din total vanzari.
"Din punctul de vedere al vizibilitatii pe tv, berea a fost prima categorie, fiind urmata de telecom si industria auto", a spus Mihai Barsan.
Piata berii a crescut anul trecut cu 20,6%, conform datelor furnizate de Asociatia Berarii Romaniei, la aproximativ 18,3 milioane de hectolitri. O crestere semnificativa fata de 2005, cand volumul vanzarilor de bere din Romania a fost de 15,2 milioane de hectolitri, in crestere cu doar 4,7% fata de anul precedent.
Principalii producatori de pe piata locala a berii sunt Brau Union, Ursus Breweries, European Drinks, URBB si Bere Mures.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels