Companii

Un indicator al pieţei: Volumele Coca-Cola în România s-au redus cu peste 10% în primele şase luni „Mediul economic rămâne plin de provocări“

Un indicator al pieţei: Volumele Coca-Cola în România...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

11.08.2023, 18:07 3381

Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de bău­turi răcoritoare din România, a înregistrat în primele şase luni ale anului o scădere a volumelor vândute de peste 10% (low-double digits), declin adus în principal de categoria băuturilor necarbonatate (minus mini­mum 10% faţă de S1/2022) şi de băuturi carbogazoase (mi­nus 7-9% faţă de S1/2022). „Mediul economic rămâne plin de provocări, fiind influenţat de creşterea TVA la băuturi începând cu ianuarie. Categoria de băuturi energizante continuă să crească, volumele avansând cu aproape 30%“, se arată în ultimul raport al Coca-Cola Hellenic.

Scăderea din primul semestru vine după o stag­nare a volumelor îmbute­lia­torului care are trei fa­brici, la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei. În ţările emergente pentru gigantul din sectorul băuturilor, prin­tre care se află şi Ro­mânia, îmbuteliatorii au vândut în primul semestru 849 de milioane de unit cases, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Coca-Cola HBC, com­pania-mamă şi cel mai mare îmbuteliator de bău­turi răcoritoare din regiu­ne, a avut volume totale de 1,38 miliarde de unit cases, plus 4% faţă de prima jumătate a lui 2022. Gigantul a înregistrat în primele şase luni venituri nete de 5 mili­arde de euro, plus 19% faţă de S1/2021.

Compania a terminat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 3,2 miliarde de lei (circa 650 mil. euro), în creştere cu peste 15% faţă de anul precedent, arată datele de la Mi­nisterul de Finanţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO