Companii

Un român, şef peste businessul regional al Walmark

Un român, şef peste businessul regional al Walmark

Catalin Vicol, director regional al Walmark: „Rezultatele Walmark sunt mai bune decât rezultatele pieţei“

18.07.2010, 23:31 1121

Producatorul ceh de suplimente alimentare Walmark l-a numit peCătălin Vicol, şeful diviziei din România, în poziţia de directorregional, din care coordonează activităţile în trei ţări, România,Bulgaria şi Ungaria, adică un business de 25-30 mil. euro şiaproximativ 140 de oameni. Numirea a intrat în vigoare la 1iunie.
Vicol, 36 de ani, lucrează în cadrul diviziei locale aproducătorului ceh încă din 2003, când ocupa poziţia de director demarketing, iar în urmă cu doi ani şi jumătate a fost numit directorgeneral. Vicol are studii economice şi anterior venirii la Walmarka lucrat în FMCG.
El nu este primul român recrutat pentru o poziţie în cadrul reţeleiinternaţionale a Walmark. În 2008, Horia Vîlcu, fostul directorgeneral al Walmark România, a preluat conducerea filialei dinFranţa.

Un business care a rămas pe creştere
Pe piaţa locală, Walmark are un business de peste 14 mil. euroanual, iar în perioada ianuarie - mai 2010 vânzările au crescut cu14% în valoare şi 9% în volum, potrivit datelor citate deVicol.
"Rezultatele Walmark sunt mai bune decât rezultatele pieţei. Piaţatotală a crescut cu 8% în lei, însă este o creştere artificialăpentru că în volum a scăzut cu 3%. Această situaţie ar putea fiexplicată prin două direcţii: creşterea preţurilor datorată rateide schimb valutar având în vedere că majoritatea jucătorilor suntimportatori şi comportamentul de consum al populaţiei care seorientează spre ambalaje mai mari pentru a eficientiza costul petratament", a explicat Cătălin Vicol.
Potrivit estimărilor sale, în medie preţurile suplimenteloralimentare au crescut cu 20% la nivelul pieţei.
Rezultatele din primele cinci luni ale anului s-au datorat,potrivit lui Vicol, unor campanii de marketing şi managementuluiportofoliului de produse. Compania investeşte în promovare în jurde 70 mil. lei (rate card), bugetul nefiind modificat în ultimiiani pe fondul crizei.
La 31 mai, Walmark a închis anul financiar 2010, în care vânzăriles-au păstrat pe creştere, având un plus de 4%, în timp ce profitulbrut s-a majorat cu 18% în lei faţă de anul financiaranterior.
"Renegocierea tuturor contractelor din companie, pe care le-amtrecut din euro în lei (...), ne-au permis majorarea profitului", aspus Cătălin Vicol, care a precizat că în afară de lumină şi gazetoate contractelor au fost renegociate.
În cadrul diviziei din România a Walmark lucrează 60 de persoane,în uşoară creştere comparativ cu anul trecut.
Portofoliul din România al companiei cehe numără 25 de branduri,dintre care ArtroStop generează 25% din vânzări. Alte branduri aleWalmark sunt MemoPlus, GinkoPrim, Clarinol, Minimartieni sauVarixinal, Urinal. În acest an, compania şi-a propus lansarea a"cel puţin două branduri".

O piaţă cu 123 de jucători
Potrivit datelor citate de Walmark, piaţa de suplimente alimentare(prin farmacii) este de 100 mil. euro anual, iar primii zecejucători deţin 70% din piaţă. Walmark este lider pe această piaţă,cu o cotă de 21,5% în intervalul de 12 luni încheiat în mai 2010.În această industrie sunt 123 de jucători, iar compania de pepoziţia zece are o cotă de 2,2%.
"Aş vrea ca piaţa să revină la creşteri de 20-30% astfel ca în zeceani să ajungem la consumul mediu din Europa. Însă uitându-mă laceea ce se întâmplă în jur, sunt îngrijorat de nivelul consumuluiîn viitor", a mai spus Cătălin Vicol.
În legătură cu o eventuală revenire la cota progresivă deimpozitare, variantă avansată recent de ministrul finanţelor, Vicoleste de părere că va avea un impact negativ în mediul debusiness.
"Colectările la buget ar trebui să se îmbunătăţească, şi dacă s-arîntâmpla acest lucru, nu cred că ar mai fi nevoie de impozitareaprogresivă. Unul dintre factorii de creştere economică a fostaceastă cotă unică", a spus Cătălin Vicol.
Pe piaţa de suplimente alimentare mai activează firme precumLaborMed, Europharm, GSK, Zentiva sau Terapia Ranbaxy. Potrivitestimărilor firmei de cercetare PMR, consumul de suplimentealimentare pe cap de locuitor ar putea trece de 8 euro la orizontulanului 2013, comparativ cu nivelul de 4,7 euro în prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO