Companii

Uşi de garaj: Preţul mai mic a adus clienţi

Bussiness Construct Preţul mai mic a adus clienţi

Autor: Andreea Mioara Neferu

23.06.2012, 11:24 691

Piaţa locală de uşi de garaj este una dintre puţinele care au reuşit să revină pe creştere anul trecut, înregistrând un avans de circa 5%, consideră companiile care comercializează astfel de produse. Avansul a fost însă generat în principal de uşile de tip economic, cu un preţ mai redus.

"Orientarea clienţilor a fost, în continuare, către uşile economice, respectiv cele de tip basculant, neizolate termic. În ceea ce priveşte uşile premium, respectiv cele secţionale cu diverse finisaje, acestea au înregistrat o scădere de circa 10%, fapt care demonstrează că bugetele clienţilor sunt pe mai departe afectate de criza financiară", spune Bogdan Cojocaru, director general al importatorului şi distribuitorului de uşi de garaj Hörmann, filiala locală a grupului german Hörmann.

Compania a avut anul trecut afaceri de circa 6,5 milioane de euro, în creştere cu 8% faţă de anul anterior. Avansul s-a datorat implicării companiei în cadrul unor proiecte industriale de tip centru logistic, dar şi ca urmare a extinderii lanţurilor de retaileri alimentari. Printre proiectele pentru care compania a furnizat anul trecut uşi secţionale industriale şi tehnică de încărcare se numără centrele logistice ale retailerilor Mega Image din Bucureşti şi Kaufland din Turda, precum şi centrul comercial Maritimo din Constanţa.
Hörmann şi-a bugetat pentru anul 2012 o creştere de circa 5% a business-ului comparativ cu 2011, până la circa 6,9 milioane de euro. În primul trimestru, vânzările au reuşit să crească cu circa 44% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. "Creşterea s-a datorat vân­zărilor pe segmentul de uşi economice, dar şi extinderii colaborării cu noi reţele de magazine de bricolaj", spune Bogdan Cojocaru.


Cât costă o uţă de garaj? Potrivit unor estimări anterioare ale grupului de firme MCA, specializat în producţia şi comercializarea uşilor de garaj, piaţa locală a uşilor secţionale s-a ridicat anul trecut la circa 16.000 de unităţi în volum şi la 12 milioane de euro în valoare, adică o medie de aproximativ 750 de euro per unitate.

Citiţi mai multe detalii pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO