Companii

Vicentiu Zorzolan extinde reteaua brandurilor de fashion si intra pe decoratiuni interioare

Vicentiu Zorzolan extinde reteaua brandurilor de fashion si intra pe decoratiuni interioare

Vicentiu Zorzolan, administratorul AAV Group: Trebuie luate in calcul veniturile clientilor. Astazi piata mallurilor nu e foarte bine pozitionata, in sensul ca vezi branduri foarte ieftine langa branduri foarte scumpe. Vor fi asa-numitele centre de cartier, cum este Liberty Center din zona Trafic Greu, care va deservi o zona destul de mica din jurul lui, si centrele care vor deservi o zona ceva mai mare, cum ar fi Cortoceni Park sau Baneasa Shopping City.

03.06.2008, 20:39 234

"Suntem la un nivel avansat al discutiilor in ce priveste obtinerea francizei pentru cele doua branduri de imbracaminte. Unul dintre magazine, care opereaza aproximativ 600 de metri patrati, este un family-store, dar targeteaza mai mult tinerii de pana in 30 de ani, cu venituri intre 300 de euro si 400 euro pe luna. Cel de-al doilea, de aproximativ 200 de metri patrati, se adreseaza unui segment medium-high", a declarat pentru ZF Vicentiu Zorzolan, administratorul AAV Group.
Pentru cele doua noi branduri, conducerea AAV Group vizeaza atat Capitala, cat si marile orase ale tarii, printre care Timisoara, Iasi, Constanta si Cluj. Astfel, brandul pozitionat pe segmentul medium va fi prezent pana in 2011 in 15 magazine, celalalt urmand sa fie reprezentat de sase unitati.
Strategia de dezvoltare a companiei include si lansarea unui concept de magazin multibrand de aproximativ 500 de metri patrati pe piata de home&decoration. "Piata de decoratiuni este inca la inceput la noi, dar va creste pe baza dezvoltarii pietei rezidentiale. In afara de IKEA, care are un segment de accesorii si decoratiuni foarte bine definit, nu exista foarte multe magazine in Bucuresti. Anul acesta vom deschide cel putin un magazin in Capitala, urmand ca pana in 2011 sa ajungem la 8-10 unitati", spune Zorzolan.
Pentru cele trei concepte noi, AAV Group si-a bugetat investitii de aproximativ sase milioane de euro, care includ atat amenajarea magazinelor, cat si stocul de marfa. La acestea se adauga si bugetul alocat dechiderii magazinelor Cortefiel, opt la numar pana in 2011. "Pentru Cortefiel, magazin de aproximativ 400 metri patrati, studiem atat centrele comerciale, cat si locatiile stradale din Bucuresti, cum ar fi Dorobanti, bulevardul Magheru sau Calea Victoriei. Pentru acest brand, care se adreseaza oamenilor cu venituri intre 600 de euro si 800 de euro, este nevoie de o investitie de pana la 500.000 de euro", anunta Zorzolan.
Compania care si-a bugetat pentru acest an o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, in crestere cu 70% fata de valoarea inregistrata in 2007, tinteste venituri de pana la 100 de milioane de euro in 2011 pe baza extinderii retelei de branduri din portofoliu.
"Acest target poate fi atins in conditii normale, daca problema inflatiei se va stabiliza, iar daca pretul alimentelor nu va mai creste, fapt ce ar conduce la afectarea segmentului de fashion", explica administratorul AAV Group.
O alta problema care ar putea incetini ritmul de crestere al vanzarilor retailerilor de imbracaminte este, potrivit lui Zorzolan, numarul mare de proiecte comerciale anuntate. "Nivelul de trai in Romania va creste, dar proiectele acestea imobiliare aduc intr-un termen foarte scurt de timp o suprafata foarte mare de retail care nu va putea fi absorbita de puterea de cumparare, iar asta se va reflecta si in vanzari", spune el. Zorzolan estimeaza ca piata se va aseza in urmatorii patru ani si va incepe sa functioneze dupa trei criterii importante: proximitate, loc de parcare si managementul mallului. Astfel fiecare centru comercial trebuie sa aiba o strategie bine pusa la punct de atragere a clientilor, prin parcari functionale, curatenie, cai de acces libere sau securitate. De asemenea, mallurile se vor structura in functie de zona unde sunt amplasate, unele dintre ele mizand pe branduri preponderent ieftine, iar altele vor atrage marii retaileri. "Trebuie luate in calcul veniturile clientilor. Astazi piata mallurilor nu e foarte bine pozitionata, in sensul ca vezi branduri foarte ieftine langa branduri foarte scumpe. Vor fi asa-numitele centre de cartier, cum este Liberty Center din zona Trafic Greu, care va deservi o zona destul de mica din jurul lui, si centrele care vor deservi o zona ceva mai mare, cum ar fi Cortoceni Park sau Baneasa Shopping City", este de parere Zorzolan.
In prezent brandurile detinute de AAV Group sunt amplasate in centrele comerciale, conceptul de high-street fiind pana acum ocolit de companie din cauza preturilor mari pentru chirie si a traficului slab. "Chiriile sunt la nivelul celor din orice alta capitala europeana, dar traficul este de cinci ori mai mic. Mallurile ofera mai multe avantaje si reprezinta un pol de atractie a clientilor", spune Zorzolan.
AAV Group detine in acest moment patru magazine Esprit, patru magazine Springfield si doua unitati Woman'Secret. Pana in 2011 Esprit va fi prezent in 15 magazine, in timp ce pentru Springfield si Woman'Secret planurile vizeaza deschiderea a pana la 16 magazine pentru fiecare brand. "Retailul este legat de spatiile comerciale. Pana acum nu au existat proiecte imobiliare, dar pe masura ce numarul de centre comerciale creste, se extinde si reteaua noastra de magazine, numarul de branduri creste", afirma Zorzolan. In ceea ce priveste preturile articolelor de imbracaminte aduse de AAV Group, administratorul companiei admite ca acestea sunt cu pana la 6% mai mari decat in magazinele europene, dar diferenta este data de costurile de transport si fluctuatiile de curs valutar, potrivit lui Zorzolan. El spune ca "in anii trecuti diferentele erau mult mai mari, dar acest lucru se datora atat taxelor vamale de 30% pentru importul de textile, cat si concurentei scazute pe aceasta piata. In viitorul apropiat insa, concurenta se va inteti, iar preturile vor incepe sa scada. De asemenea, pe masura ce problema cu inflatia se va stabiliza si cursul de schimb va deveni ceva mai predictibil decat este astazi, preturile se vor alinia la cele europene".
Vicentiu Zorzolan a devenit proprietar unic al AAV Group dupa un schimb de actiuni cu partenerul sau in retailul de moda, omul de afaceri Octavian Radu. Astfel, Radu, care controleaza si grupul RTC, a vandut catre Zorzolan participatia de 40% la AAV Group, cumparand de la acesta tot pachetul de actiuni la Fashion Retail Group, care detine franciza Debenhams. Pe piata retailului de imbracaminte, cei mai importanti competitori ai Esprit sunt Pull&Bear, Zara si Bershka, branduri detinute de spaniolii de la Inditex sau Mango, Castro si Promod, francize detinute de Solmar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO